یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری تشریح برنامه های دهه فجر شورای تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

حوزه / رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری به تشریح برنامه های این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت : ۴۰۲ ویژه برنامه های دده فجر انقلاب اسلامی در نهادها ، بخش ها، تشکل ها، مساجد استان برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در نشست خبری تشریح برنامه های این شورا و کمیته های برگزاری برنامه های دهه فجر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران که امروز سه شنبه ۱۰ بهمن برگزار شد، اظهار داشت: ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی با شعار محوری "جشن ملی مشارکت پرشور آینده روشن " برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ اشاره کرد و خاطر نشان کرد: اصل اول در هر انقلابی، رهبری است که دارای مکتب، ایدئولوژی و پذیرش مردمی است و دیگری حمایت مردمی است که به خوبی نقش خود را ایفا کردند با تمام وجود شعار یا مرگ یا خمینی سردادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به اهمیت حمایت مراجع دینی و علما از امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: علما و مراجع نقطه اصلی و حساس این انقلاب هستند زیرا در کنار مردم عرصه را بر حکومت پهلوی سخت کردند تا جایی که در ۲۶ دی ماه باعث فرار شاه شدند.

حجت الاسلام سلطانی باور اسلام و قرآن را به عنوان ایدئولوژی مکتب امام خمینی (ره) بیان کرد و ادامه داد: اقتدار و ایستادگی، استقلال و آزادی را از دیگر محورهای انقلاب اسلامی دانست؛ با شکل گیری انقلاب اسلامی، امروز کشور اسلامی ایران شاهد اقتدار نظامی، امنیتی، اقتصادی است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های دهه فجر خراسان رضوی پرداخت و گفت: مراسم محوری با همکاری ۲۸ کمیته انجام می شود، در ۱۱ بهمن زنگ انقلاب در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادمه داد: با توجه به افزایش سرما در مشهد، ویژه برنامه ۱۲ بهمن در سالن ورزشی سرپوشیده شهید بهشتی مشهد با حضور اقشار مختلف از جمله خانواده شهدا با سخنرانی سردار نظری استاندار خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: رژه موتوری از فرودگاه هاشمی نژاد در ۶ نقطه در ۱۲ بهمن ماه، مراسم نور افشانی در ۳۱۳ نقطه مشهد از جبل النور کوهسنگی، حرم مطهر رضوی اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام سلطانی تصریح کرد: در مجموعه ۴۰۲ عنوان برنامه در ۸ هزار مدرسه و، بقاع متبرکه، تشکل های قرآنی، هیات های مذهبی کارخانجات و هیئت های ورزشی سطح استان ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی برگزار می گردد.

وی افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه از خیابان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر رضوی خواهد بود و سخنرانی مراسم پایانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: در مسئله انتخابات شورای تبلیغات اسلامی و کمیته های برگزاری جشن های دهه فجر هیچ وابستگی به فرد، گروهی یا جناحی ندارند؛ لذا در کلیه مناسبت های دهه فجر انقلاب اسلامی به حضورمردم در انتخابات، شناخت جوانان و نوجوانان تبلیغ و ترویج خواهد شد.

حجت الاسلام محمد اسماعیلی مدیر فرهنگی امور رسیدگی مساجد خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه مساجد قلب تپنده در مناسبت های دهه فجر تاثیر به سزایی در عرصه های انقلابی است است، اظهار داشت: ویژه برنامه های مساجد در این دهه با رویکرد گفتمانی و فرهنگی خواهد بود همچنین در ۲۳۰ مسجد تاثیرگذار ویژه برنامه های این دهه ارائه خدمات معیشتی، امور پزشکی ارائه خواهد شد.

وی پویش تمنای باران، اکران فیلم های عمار در مساجد در دهه فجر و برگزاری جشن های تکلیف دختران در مساجد از دیگر برنامه های این نهاد بیان کرد.

در ادامه محمدجوادهاشمی نژاد، مشاور معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به برنامه های این معاونت در دهه فجر اشاره کرد و گفت: در این دهه سخنرانان حرم مطهر رضوی با موضوع محوریت انقلاب اسلامی به سخنرانی خواهند پرداخت، آیت الله علم الهدی، آیت الله اراکی، حجج الاسلام والمسلمین پناهیان، حسینی قمی، حاجی علی اکبری و سرلک و.. از جمله شخصیت های حوزوی کشوری هستند که در این دهه در حرم مطهر رضوی سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: اجرای سرود، مداحی، برگزاری حلقه های معرفت، شب شعر، نقاشی ویژه کودکان در رواق دارالرحمه برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha