شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه مدیران حوزوی با امام جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: فعالیت فرهنگی، تک بُعدی و جزیره‌ای نمی‌شود و همکاری دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی با هم نتایج قوی را رقم می‌زند که نمونه آن را در مراسمات فرهنگی شهر خصوصا در اعتکاف اخیر مشاهده کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه خواهران و برادران تکاب و رئیس اداره تبلیغات اسلامی تکاب که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با تقدیر از برگزار کنندگان مراسم اعتکاف امسال در تکاب، اظهار داشت: امسال مراسمات اعتکاف در سراسر کشور خصوصا شهرستان تکاب با رشد چشم گیر شرکت کننده‌ها مواجه شده بود و حضور چشم گیر نوجوانان در این تجمع عبادی موجب امید و خوشحالی است.

وی افزود: فعالیت فرهنگی، تک بُعدی و جزیره‌ای نمی‌شود و همکاری دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی با هم نتایج قوی را رقم می‌زند که نمونه آن را در مراسمات فرهنگی شهر خصوصا در اعتکاف اخیر مشاهده کردیم.

امام جمعه تکاب در ادامه با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی اساسی برای مسائل فرهنگی، یادآور شد: همکاری تبلیغات اسلامی و مدارس علمیه خواهران و برادران در این مسئله لازم و ضروری است و در این راستا دفتر امام جمعه آماده هر نوع همکاری و همراهی با مجموعه‌های فرهنگی است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام داور احسانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی تکاب از افزایش ۳/۵ برابری معتکفین شهرستان تکاب خبر داد و گفت: امسال تعداد معتکفین خواهر و برادر ۲۷۳ نفر بود، این تعداد نسبت به سال گذشته که ۷۸ نفر بودند ۳/۵ برابر افزایش داشته که از این تعداد ۱۶۳ نفر خواهر و ۱۱۰ نفر بودند.

وی با بیان اینکه از بین دانش ـموزان شرکت کننده در اعتکاف امسال ۶۷ نفر دختر و تعداد دانش آموزان پسر ۶۵ نفر بود، ادامه داد: اعتکاف امسال با حمایت‌های بی‌دریغ امام جمعه تکاب در دو مکان مسجد جامع برای آقایان و مصلای حضرت بقیه الله الاعظم(عج) برای خواهران تدارک دیده و مهیا گردید و به‌همت و درایت امام جمعه امسال هزینه‌ای برای حضور در اعتکاف از معتکفین دریافت نشد و تمامی ثبت نام‌ها به صورت کاملا رایگان انجام گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تکاب اظهار کرد: اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی، فرهنگی و مذهبی و دعا و مناجات و نمازهای جماعت توسط اساتید حوزه و دانشگاه، قاریان و مداحان از جمله برنامه‌های مراسم معنوی اعتکاف بود و در پایان مراسم اعتکاف نیز از عوامل اجرایی و منتخبین برنامه‌های فرهنگی و قرآنی با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است از مدراس علمیه خواهران و برادران، ناحیه سپاه، دفتر امام جمعه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و نهادهای فرهنگی که در برگزاری اعتکاف با اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تکاب همکاری کردند تقدیر و تشکر کنم.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha