جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
ل

حوزه/ امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اگر علما نباشند حتی کسانی هم که هدایت شدند راه را گم می کنند گفت: اگر از علما و گروه های علمی دور شویم راه را گم می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در مراسم بزرگداشت ارتحال مرحوم آیت الله عبدالنبی نمازی در مصلای بقیه الله الاعظم (عج)، با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند مثل علما و بزرگان دینی در روی زمین مثل ستارگان در آسمان است یاد آورشد: مردم به وسیله ستارگان در تاریکی های دریا و خورشید راه خود را پیدا می کنند و اگر آن ستارگان خاموش بشوند همان کسانی که هدایت شدند گمراه می شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مردم به وسیله ستارگان هدایت می شوندگفت: یکی از علومی که قبلا کشتی بانانان باید یاد می گرفتند ستاره شناسی بود تا بتوانند شمال و جنوب و جهات دیگر را تشخیص دهند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اگر علما نباشند حتی کسانی هم که هدایت شدند راه را گم می کنند گفت: اگر از علما و گروه های علمی دور شویم راه را گم می کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه افتخار ما شیعیان این است که اگر علما حرفی را به مردم یاد می دهند خودشان هم عمل می کنند و انجام می دهند گفت: در هیچ یک از جبهه های نبرد در دنیا هنوز ندیده ایم که علمای مسیحی در جبهه ها شرکت کنند تا سربازانشان به حرفشان گوش دهند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران سراغ نداریم که علمای آنها بیشترین شهید را در راه دین داده باشند گفت: علما و فرزندان زیادی از شیعیان و مسلمانان کشورمان با حضور در جبهه های جنگ شهید، جانباز و اسیر شده اند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در استان اصفهان امسال بیش از۱۳ هزار نفر فقط جوان دانشجوی پسر و دختر مدارس امین در ۶۰ مسجد در اعتکاف شرکت کردند افزود: اگر می بینیم در استان اصفهان بیش از ۷۰ هزار معتکف داشتیم به خاطر هدایت گری علما است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه شرکت مردم در مراسم اعتکاف بعد از انقلاب با هدایت روحانیون و علما بیشتر شده است تصریح کرد : در کل کشور بیش از یک میلیون نفر در اعتکاف شرکت کرده اند.

آیت الله طباطبایی نژاد وجود چندین هزار طرح هجرت و هزاران معکتف در استان اصفهان را به برکت انقلاب و هدایت گری علما و بزرگان دینی دانست و یاد آورشد: دشمن تمام تلاش خودش را برای جدایی مردم از دین و اسلام به کارگرفته است همان طور که امام راحل هم فرمودند دشمن با دین اسلام مخالف است، لذا دشمنان اسلام ۸۰ سال پیش با ایجاد دولت اسرائیل غاصب در بین کشورهای مسلمان، می خواستند بین ملت های منطقه تفرقه بیندازند.

وی با بیان اینکه بی شعورترین انسانها در طول تاریخ یهودی های صهیونیست هستند تصریح کرد: الان هم یهودی ها با قرار گرفتن آلت دست امریکایی ها و ابرقدرت ها درجبهه های جنگ اسرائیل شرکت کرده اند تا انسانهای مسلمان را در کشورهای منطقه به قتل برسانند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: دشمنان بدانند جمهوری اسلامی ایران همانطور که در دوران دفاع مقدس در برابر رژیم تمام دندان مسلح به پیروزی رسید و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد الان هم تا انقلاب حضرت مهدی (عج) اجازه تجاوز به هیچ کشوری را به سرزمین مان نخواهد داد تا این کشور را تحویل صاحب اصلی خود حضرت مهدی (عج) بدهد.

وی در پایان از حضور پرشور مردم کاشان در مراسم تشییع، تدفین و ترحیم مرحوم آیت الله عبدالنبی نماز تشکر و قدردانی کرد و گفت: حضور پرشور مردم در مراسم ختم این عالم مجاهد دلیل بر وفاداری مردم به علما و بزرگان دینی می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha