یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست هماهنگی یادواره شهدای روحانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهدای روحانی گفت:ما در قبال یاد و خاطره شهدا و صیانت از میراث شهدا یعنی انقلاب و عزت سرزمین مسئولیت داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست هماهنگی برگزاری یادواره شهدای روحانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیران و مسئولان حوزوی‌ استان، جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه فتح این استان و دیگر مسئولان عضو در این ستاد در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در این مراسم با اشاره به جانفشانی شهدا برای دفاع از انقلاب و اسلام اظهار کرد: وظیفه ما در قبال شهدا سنگین است به دلیل اینکه شهدا همه سرمایه خود را برای عزت، استقلال، هویت و عظمت این انقلاب تقدیم کردند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بالاترین سرمایه انسان جان است شهدا جان دادند تا این سرزمین در امنیت باشد ناموس و عزت ملت در مقابل حملات سنگین دشمن حفظ شود.

وی با اشاره به جنایات صدام و بی‌رحمی او در جنگ تحمیلی، گفت: حریت انسانها را لگدمال کرد اگر شهدا نبودند که جلوی فجایع هولناک دشمنان اسلام را بگیرند کارشان به دیگر شهرها می‌کشید.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: ما در قبال یاد و خاطره شهدا و صیانت از میراث شهدا یعنی انقلاب و عزت سرزمین مسئولیت داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی روحانیت را پیشتاز در عرصه‌ها دانست و افزود: روحانیت شأن و عظمت بالا دارد راه شهادت و عزت را نشان می‌دهد و مسیر تعالی را به انسان نشان می‌دهد شهید راه اسلام و معنویت شدند. روحانیت قبل و بعد از انقلاب نقش موثر داشتند.

وی با تأکید بر آگاهی‌بخشی به نسل جوان،گفت: دشمن تلاش دارد ارزش‌ها کم رنگ شود ما اگر در این میدان کاری نکنیم باختیم.

دستگاه تبلیغاتی کفر و نفاق در دوران امام علی (ع)و امام حسین (ع) امروز هم وارد عمل شده‌اند برای خنثی‌سازی توطئه‌ها و طیف گسترده دشمن باید تلاش کرد.

تاکید بر انتقال فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از هنر

سرهنگ «حسین انوری» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد در این نشست از آمادگی کامل برای اجرای یادواره شهدای روحانی خبر داد و گفت:برنامه‌هایی در مناطق مختلف شهرستان داریم یادواره‌هایی برگزار کردیم و اعیاد پیش‌رو در سراسر بویراحمد جشن برگزار می‌شود.

وی از اهدای بسته‌های فرهنگی به عنوان یکی از آثار ماندگار در یادواره‌ها نام برد و خواستار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از هنر شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه تلاش می‌شود در این یادواره با استفاده از هنرمندان برنامه‌های ترکیبی را اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: از همه ادارات شهرستان توقع داریم مثل گذشته همکاری لازم را داشته باشند؛ ضمن اینکه زمان دقیق و مکان برنامه به اطلاع عموم خواهد رسید.

انوری گفت: برای اجرای برنامه نیازمند اعتبار هستیم.

شهردار یاسوج از صدور پروانه برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا به صورت رایگان خبر داد

آشنا شهردار یاسوج در این نشست با اشاره به اقدامات شهرداری برای برگزاری یادواره شهدای روحانی تصریح کرد:صدور پروانه تا ۱۲۰متر برای خانواده شهدا و ایثارگران بالای ۲۵درصد برای یک بار رایگان است.

شهردار یاسوج افزود: تخفیف مسکن ملی تا ۸۰درصد شرایط فراهم است.

۶۰۰میلیون برای کمیته طلاب اختصاص می‌یابد

همچنین سرهنگ نجاتی دبیر اجرایی کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از تزریق اعتبار به کمیته‌ها توسط ستاد پشتیبانی خبر داد و گفت:۳۱کمیته تعیین شده اما در این بین سه کمیته دانش آموزی، دانشجویی و علما اهمیت بیشتری دارد.

دبیر اجرایی کنگره شهدای استان گفت:۶۰۰میلیون برای کمیته طلاب اختصاص می‌یابد.

وی از پرداخت هزینه کتب، حمایت مالی برای تولید مستند هنری و هزینه ۱۳هزار روایت‌گری از دیگر حمایت‌ها نام برد.

این مسئول حضور نسل جوان در یادواره‌ها را ضرورت دانست و گفت: در یادواره‌های برگزار شده جای جوانان خالی بود. باید از دانش آموزان و دانشجویان برای شرکت در یادواره دعوت شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات با موضوع نقش روحانیت در دفاع مقدس و مشاهیر و علما، گفت:برجسته‌سازی تمثال آیت الله ملک‌حسینی، آیت، الله حسینی، آیت الله میراحمد تقوی و آیت، اله امامی کاشانی از دیگر برنامه، هاست.

هشت هزار نفر برای شرکت در یادواره فراخوان می شوند

حجت‌الاسلام محمدجواد جعفری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمدمهر ، فضاسازی محیطی و تبلیغات میدانی، طراحی پوستر و اطلاع‌رسانی و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای یادواره را از ضروریات قبل از یادواره برشمرد و افزود:بعد از یادواره انتشار کلیپ در فضای مجازی انجام شود.

وی با بیان اینکه در مرکز خدمات جامع‌ترین بانک اطلاعات روحانیون را داریم،گفت: ۲۰۰تا۳۰۰خانوار جامعه هدف با جمعیت هشت هزار نفر برای شرکت در یادواره فراخوان می شوند.

جعفری، مهر افزود:کتاب شهدای روحانی استان آماده چاپ است.

کسانی را به یادواره‌ها دعوت کنیم که آسیب‌پذیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست تأکید کرد: برای تأثیرگذاری مطلوب لازم است یادواره‌ها را به محلات ضعیف و مناطقی که با فرهنگ شهدا فاصله دارند بکشانیم.

مدیرحوزه‌ علمیه استان با بیان اینکه یادواره‌ها نباید رفع تکلیفی باشد، گفت:یادواره شهدای روحانی در دهدشت به تازگی برگزار شده در برگزاری یادواره دیگر شهرها عجله نشود فاصله زمانی مناسب در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: روحانیت و رسالت روحانیت را به نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم و یادواره، ها خروجی و دستاورد داشته باشد.

حجت، الاسلام والمسلمین پناهی با بیان اینکه جامعه هدف برای شرکت در یادواره منحصر به خانواده شهدا و طلاب نباشد،افزود: کسانی را به یادواره‌ها دعوت کنیم که آسیب‌پذیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha