دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1135760
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
بازدید از قرارگاه تواصی مدرسه علی بن ابی طالب علیهم السلام ایذه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: جمهوریت نظام به پشتوانه مردمی است، پشتوانه مردمی برای یک حکومت آن هم حکومتی که بر اساس مسائل، معیارها و دستورالعمل‌های الهی پایه گذاری شده بسیار مهم است، از این رو هیچ کس نباید تصور نکند که رأی ما رٱی کم ارزشی است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان به همراه معاونین خود در جریان سفر به شهرستان ایذه از قرارگاه تواصی مدرسه علی بن ابی طالب(ع) ایذه بازدید و با امام جمعه و اعضای شورای این قرارگاه گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان در این جلسه، اظهار داشت: قرآن کریم همواره ما را به بازخوانی تاریخ اقوام گذشته و درس آموزی از آنها دعوت می‌کند، درس آموزی از اتفاقاتی که در سابق افتاده و هر آن و هرلحظه ممکن است برای ما نیز اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به آیه ۸ سوره صف «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»، افزود: جبهه باطل همواره به دنبال خاموشی نور خداست و این اراده همیشگی آنهاست و این که فکرکنیم با گذشت زمان جبهه باطل و استکبار تغییر کرده و انعطافی در آن ایجاد می‌شود، یک توهم و خیال باطل است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: هر زمان استکبار، جبهه باطل و شیاطین انس و جن احساس خطرکرده و تصور کنند می‌توانند با عملی، حق را از بین ببرند مطمئن باشید هیچ گونه کوتاهی نخواهند کرد.

وی ادامه داد: در زمان حضرت ابراهیم، نمرود وقتی از طریق خواب گذاران و ستاره شناسانش فهمید که ممکن است کودکی به دنیا بیاید و تاج و تخت او را از بین ببرد، دستور داد تمام کودکان را از بین ببرند، در داستان حضرت موسی نیز همین اتفاق افتاد، در دوران اسلام نیز وقتی مصعب ابن زبیر مختار را شکست داد و ۶ هزار نفر را اسیر کرد، به‌خاطر اینکه می‌ترسید اسراء متوجه اشتباه خود شده و علیه او قیام کنند، دستور داد تمام ۶ هزار اسیر را گردن بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان یادآور شد: امروز هم اگر می‌بینید که اسرائیل با تمام قوا به مردم غزه حمله می‌کند و هیچ ابائی از کشتن کودکان ندارد، بخاطر این است که می‌خواهد مردم غزه و حماس را به کلی از بین برده و نسلشان را منقرض کند.

وی تصریح کرد: امروز نیز دشمن به دنبال این است که نظام جمهوری اسلامی را که محور، عقل، معیار و همراه کلیه جریان‌های حق علیه باطل است را نابود کند، چرا که می‌داند اگر بتواند آسیبی به جمهوری اسلامی برساند کل محور مقاومت آسیب دیده و ضربه سهمگینی بر پیکره دین، حق و عدالت وارد می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: امروز دشمن از اینکه بتواند از طریق جنگ سخت به جمهوری اسلامی و یا دیگر کشورهای محور مقاومت آسیب بزند، ناامید است از این رو به دنبال آسیب زدن از طریق مباحث نرم افزاری و زیربنایی است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری امسال بر خلاف سال‌های گذشته از ابتدای سال در هر فرصتی با دقت، تٱمل، تیزبینی و حتی مصداق گویی مواردی را در خصوص انتخابات مطرح می‌کنند، از این باب است که دشمن سخت برای انتخابات برنامه ریزی کرده و هجمه دشمن انتخابات است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان اظهار کرد: درست است ما در حوزه‌های علمیه واجبات بسیاری از قبیل پرداختن به مباحث علمی، تربیتی، پژوهشی و تبلیغی داریم، ولی در حال حاضر واجب اهم ما انتخابات است و همه کارهای ما باید حول این نقطه و هدف اصلی باشد.

وی گفت: جمهوریت نظام به پشتوانه مردمی است، پشتوانه مردمی برای یک حکومت آن هم حکومتی که بر اساس مسائل، معیارها و دستورالعمل‌های الهی پایه گذاری شده بسیار مهم است، از این رو هیچ کس نباید تصور نکند که رأی ما رٱی کم ارزشی است.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان تأکید کرد: اگر تعداد افراد شرکت کننده در انتخابات پایین باشد، جایگاه حکومت تضعیف می‌شود و در این صورت قطعا دشمنان ما که به دنبال نابودی دین، مکتب و عدالت هستند حرکاتی از قبیل حرکات نمرود، فرعون و مصعب ابن زبیر خواهند داشت و به خرد، کلان، کوچک، بزرگ، پیر، زن و کودک ما رحم نکرده و هیچ تعارفی نخواهند داشت.

وی ابراز کرد: مکلف هستیم افراد و گروه‌های مختلف را با استدلال‌های متناسب خودشان به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنیم، بعضی‌ها را با رشد و پیشرفت کشور در این دو سال، بعضی‌ها را از باب امنیت کشور، خانواده، شهر و روستا و بعضی را به طرق دیگر.

مدیر حوزه علمیه خوزستان عنوان کرد: درست است این کار سختی‌ها، مشکلات و فشارهای زیادی ممکن است داشته باشد، ولی نباید از سختی کار ترسید چرا که کار برای خداست و باید از جان، مال و ابروی خود مایه بگذاریم، کسی که در سختی‌ها برای خدا جان، مال و آبرو خرج کند، ره صدساله را یک شبه طی می‌کند، اما اگر کسی در جایی که ولی و امامش مطالبه می‌کند حرکتی انجام ندهد، مصداق آیه ۲ سوره آل عمران «أُولَٰئِکَ الَّذِینَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِینَ» بوده، اعمالش از بین رفته و جایگاهی در مسائل معنوی، الهی و روحانی نخواهد داشت.

وی ضمن بیان مطالبی در خصوص اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: ما امیدواریم هیچ وقت نیاز به آن کار اصلی مجلس خبرگان نباشد و تاریخ به سمت و سوئی برود که ما بتوانیم در کنار آقایمان (مقام معظم رهبری) ظهور را درک کرده و خدمت کنیم، اما اگر خدائی نکرده اتفاقی بیفتد تصمیم گیری خبرگان در این مورد بسیار مهم و حیاتی است.

وی یادآور شد: علاوه بر آن کار اصلی، نمایندگان خبرگان رهبری می‌توانند حلقه مواصلاتی و مشورتی بسیار خوبی در کارهای کلان نظام داشته و با همفکری مسائل فرهنگی، اجتماعی و غیره را به سمت و سوی مطلوبی هدایت کنند.

گفتنی است حجت الاسلام بزرگیان معاون تهذیب و حجت الاسلام نبیان معاون منابع انسانی حوزه علمیه خوزستان در این سفر مدیر حوزه علمیه خوزستان را همراهی می‌کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha