شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت مقام زن در شهر خوی با سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه تاریخ کشور بارهاوبارها ثابت نموده که هزینه تسلیم بسیار بیشتر از مقاومت است، گفت: اگر در انتخابات شرکت نکنیم، ایران اسلامی را ضعیف کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن اشاره به بیانی از مقام معظم رهبری، با تأکید بر اینکه قله انقلاب اسلامی اتصال به ظهور بقیه الله الاعظم(عج) است، اظهار داشت: استقامت مردم در سخت‌ترین شرایط، بیشترین نگرانی انبیا و اولیای الهی در گستره تاریخ بود.

وی با اشاره به فرازهایی از آیه شریفه «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ»، بزرگ‌ترین نگرانی پیامبر و اولیای الهی را استقامت امت توصیف کرد و اظهار داشت: بزرگ‌ترین مشکل تاریخ اسلام این بود که کسانی که دسته‌دسته آمدند و در غدیر با پیامبر و جانشین ایشان بیعت کردند، حتی سه ماه پای بیعتشان استقامت و ایستادگی نکردند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: درود و رحمت خدا بر ملت ایران که تا امروز ۴۵ سال است پای پرچم ولایت و ارزش ها استقامت نموده است؛ این استقامت مهمترین عامل عصبانیت دشمنان خدا از دست ملت ایران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه امروز آمریکا نه تنها از دست ایران، بلکه از دست تربیت یافتگان انقلاب اسلامی که علیه استکبار و ظلم آمریکا و اسرائیل فریاد می زنند، عصبانی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به تمام ملت های آزاده جهان مسیر استقامت و پایداری را یاد داده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما در ۱۱ اسفند نمایش زیبای دیگری از استقامت، مقاومت و ولایت مداری خلق خواهند نمود، اظهار داشت: ریشه مشکلات ما نه از اسلام بلکه از ضعف در مسلمانی ماست؛ وقتی انسان به ارزش‌های اسلامی عمل نکند چه در مسئولیت باشد و چه نباشد به خود و دیگران ضربه خواهد زد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند رای به اسلام و ولایت است، تا بگوییم نه تنها ۴۵ سال ایستاده‌ایم، بلکه ان شاء الله تا ظهور بقیه الله الاعظم(عج) ایستادگی خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری در تبیین فرازهایی از آیه شریفه «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ»؛ انقلاب اسلامی را انفجار نور برای تجلی معارف ناب الهی در سطوح مختلف اجتماعی دانست و اذعان داشت: انتشار نام اباعبدالله الحسین علیه السلام در گستره جهان، جهانی شدن یاد و نام امام زمان(عج)، افزایش شور اربعینی حسینی و نهادینه شدن ظلم ستیزی و مظلوم یاوری از مهمترین پایه های ظهور و از جمله اهدافی است که انقلاب اسلامی بدان دست یافته است.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیه ۱۰ سوره تحریم، تربیت را امری اختیاری توصیف و به گستره زمینه‌سازی تربیت دینی انسان‌ها پس از انقلاب اشاره نمود و اظهار داشت: سقوط طاغوت بیرونی و درونی نخستین و مهمترین هدف انقلاب اسلامی بود که طاغوت بیرون سرنگون شد، ولی همچنان طاغوت درون عده‌ای از ما سرنگون نشده است؛ در این میان فرقی بین مسئول، طلبه، استاد، دانشجو و دیگر اقشار مختلف نیست؛ اگر طاغوت درون سرنگون نشود، همچون طلحه و زبیر هم‌رزم پیامبر هم باشیم منحرف خواهیم شد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با اشاره به رفراندوم ۹۸.۲ درصدی مردم در رای به جمهوری اسلامی، بر اهمیت برقراری نظام اسلامی در درون و بیرون اشاره نمود و ابراز داشت: متاسفانه برخی از ما همچنان در درون خود، نظام اسلامی را برقرار نکرده‌ایم.

وی بسترسازی ظهور را سومین هدف مهم انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: طرفداری دنیا از مقاومت و فریاد علیه آمریکا و اسرائیل و شنیده شدن ندای لا اله الا الله در جای‌جای جهان از جمله تجلی‌های بسترسازی‌های انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: مقاومت ملت ایران در برابر جنگ، تهدیدها، تحریم‌ها، فتنه‌ها و آشوب‌ها، این ملت را در مسیر ظهور منجی عالم بشریت صاحب الزمان(عج) قرار داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری در تبیین فرازهایی از آیه ۱۰ سوره فتح، بیعت مردم با پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، اهل بیت علیهم السلام و ولی فقیه در عصر غیبت را بیعت با خداوند دانست و با تأکید بر اینکه دست قدرت خدا بالای همه دست‌هاست، اظهار داشت: هرکسی بیعتش با ولی خدا را بشکند خدا هیچ ضرری نمی‌کند، بلکه این خود اوست که متضرر خواهد شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه اگر در انتخابات شرکت نکنیم، به نوعی ایران اسلامی را ضعیف ساخته‌ایم، تصریح کرد: ایران ضعیف دشمن را حریص می‌کند و دشمنی که حریص شود بر زن، مرد، کوچک و بزرگ این کشور رحم نخواهد کرد.

وی به فرازهایی دیگری از آیات الهی اشاره و با تأکید بر اینکه اگر مردم پشت ولایت استوار و محکم بایستند و ولی خدا را یاری کنند، خدا ایشان را یاری خواهد نمود و دشمن ناامیدانه فرار خواهد کرد، اظهار داشت: مشارکت حداکثری در انتخابات و رقابت سالم و سلامت انتخابات از مهمترین وظایف این روزهای ما مردم است؛ تا سرنوشت خود را بسازیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: شرکت نکردن در انتخابات مشکلات را حل نمی کند، بلکه ایران را ضعیف و دشمن را حریص می‌سازد ولی شرکت در انتخابات و انتخاب خوب و اصلح ان شاء الله مشکلات را حل خواهد کرد.

وی آیه ۶۰ سوره انفال را مورد توجه قرار داد و قوی شدن در علم، زراعت، صنعت، امنیت، تجهیزات علمی و نظامی را از مهمترین آموزه‌های دینی دانست و یادآور شد: تاریخ کشور ایران بارهاوبارها ثابت نموده که هزینه تسلیم بسیار، بسیار بیشتر از مقاومت و پایداری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha