سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مصاحبه/ حجت الاسلام والمسلمین جزایری معاون آموزش المصطفی و دبیر کتاب سال

حجت الاسلام والمسلمین جزایری از آغاز فراخوان بیست و ششمین کتاب سال حوزه از ابتدای اسفند ۱۴۰۲ خبر داد.

حجت الاسلام المسلمین سیدحمید جزایری، دبیر علمی بیست و پنجمین کتاب سال حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهارکرد: همایش کتاب سال حوزه مهم‌ترین رویداد پژوهشی حوزه است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بحمدالله حدود دو هزار اثر به جشنواره بیست و پنجم رسید ولی در فرایند ارزیابی حدود پنجاه اثر شایسته تقدیر، ‌تحسین یا برگزیده شدند و شاید عمده جهت این تفاوت فاصله سخت‌گیری‌های دبیرخانه در انتخاب کتاب‌های قابل تقدیر بود.

وی ادامه داد: ما علاوه بر گونه‌بندی اولیه، ارزیابی اجمالی اولیه، سه ارزیابی تفصیلی، طرح در شورای علمی گروه، ‌ علاوه بر آن تعدادی از آثار در شورای علمی دبیرخانه مورد پالایش قرار گرفت و تأکید دبیرخانه این بود بیشتر از مسأله کمیت به آن بُعد کیفی آثار توجه بیشتری شود، ‌ ارزیابی‌ها سخت‌گیرانه‌تر باشد چون انتظار ما، ‌ توقع ما از پژوهش حوزه سخت‌گیرانه‌تر از شاید مراکز مشابه باشد.

دبیر علمی همایش کتاب سال حوزه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص دوره بیست و ششم، گفت: در این خصوص برنامه‌ریزی انجام شده است و ان‌شاءالله سایت را از اول اسفندماه فعال خواهیم کرد. لذا در دوره بیست و ششم آثار تولید شده در ۱۴۰۲ ناظر به ارائه است.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری با اشاره به نقش پررنگ خواهران طلبه اظهار کرد: بحمدالله در دوره بیست و پنجم همایش، خواهران نقش فعالی داشتند و ‌حدود سیصد اثر از خواهران بود و پنج نفر از آنها مورد تکریم قرار گرفتند و نسبت به سال قبل یک رشد ۳۰ درصدی داشتیم، کما اینکه ما از استان‌های مختلف از فضلای مختلف آثاری را داشتیم البته به طور طبیعی عمده آثار از حوزویان قم و خراسان است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha