یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سعیدی گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات در ارتقاء نظام، ارتقاء امنیت و قدرت و اقتدار نظام و افزایش یأس دشمنان و کاهش تهدیدات تأثیر دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، در همایش سراسری روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور، با اشاره به جایگاه ارزشمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: این انقلاب الهی یکی از پدیده های جاری مهم عصر حاضر است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از کامل ترین انقلاب های توحیدی است، تصریح کرد: با نگاهی تحلیلی بر حوادث در طول تاریخ در می یابیم که مردم هم در حدوث و هم در بقایای انقلاب نقش مهمی دارند و به گواه تاریخ بشر باید امتحان پس بدهد و در برخی از انقلاب های مختلف مشاهده می کنیم که این مردم هستند که با عملکرد خود نقش آفرینی می کنند و بنابر بعضی نقل‌ها اجنه به امام حسین(ع) پیشنهاد کمک داده ولی امام قبول نکرده است زیرا اینجا نیز مردم باید خود را در یاری امام اثبات کنند.

وی افزود: تحولات تاریخی قانون مند است و هیچ حرکتی بدون قانون و ضابطه نیست و اگر امت حضرت نوح(ع) شکست می خورد و حکومت موسی بن عمران(ع) در ابتدا پیروز و سپس شکست می خورد در واقع این نیز قانون مند است؛ قوانین حاکم بر تاریخ یکسان و قابل تکرار است، پیروی مردم از میرزای شیرازی پیروزی آنان را رقم می زند اما عدم حمایت از امیرالمؤمنین امام علی(ع) و بسته شدن دستان مبارک ایشان منجر به خانه نشینی امام معصوم می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه تاریخ آیینه نمایان و برای درس و عبرت است، گفت: تأکید قرآن کریم بر تاریخ به واسطه درسهای آن است و استفاده از نقاط قوت تاریخ درس و نقاط ضعف تاریخ عبرت است و مردم باید بدانند که در برابر تحولات تاریخ قابل تکرار است.

وی با اشاره به انسان و ماهو انسان خاطرنشان کرد: مردم مهم ترین نقش را در تحولات تاریخی دارند و نقش آنان در واقع نقش تعیین کننده ای هم نیز هست؛ و باید همگی بدانیم که «أَطِیعُوا اللهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ» و «إنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ اَلثَّقَلَیْنِ....» در واقع یعنی قرآن کریم به عنوان قانون کامل و اهل بیت(ع) به عنوان رهبری مطلوب راهنما و هادیان این مسیر الهی هستند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به پشتیبانی مردم به عنوان بزرگترین سرمایه انقلاب گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات در ارتقاء نظام، ارتقاء امنیت و قدرت و اقتدار نظام و افزایش یأس دشمنان و کاهش تهدیدات تأثیر دارد و پشتوانه های مردمی نظام و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری همواره عامل رشد و پیشرفت و اقتدار بین المللی ایران بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha