چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تجلیل از برترین های کنکور در پلدشت

حوزه/ حجت الاسلام طالبی با تأکید بر لزوم تقویت هویت دینی جوانان کشور در سایه علم و مهارت، گفت: علم با دین و اخلاق است که برای بشریت مفید خواهد بود. علم هر چه هم پیشرفت کند، اگر از اخلاق و دین فاصله بگیرد، به حال بشریت مفید نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام وحید طالبی شب گذشته در مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور که در سالن بصیرت شهرستان پلدشت برگزار شد، حاکمیت ملی، استقلال و عظمت و پیشرفت کشور را مرهون مجاهدت علمی جوانان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در حوزه تعلیم و تربیت جوانان هر چه سرمایه‌گذاری کنیم، باز هم کم است و در واقع خرج کردن در این مسیر هزینه کردن نیست، بلکه سرمایه گذاری برای تعالی جامع است.

وی اضافه کرد: برای شکستن حصر دشمنان در وضعیت سخت اقتصادی به فناوری جدید، به مدیریتی هوشمند و عقلانی نیاز داریم که ضروری است مدیران از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان پلدشت، با تأکید بر لزوم تقویت هویت دینی جوانان کشور در سایه علم و مهارت، گفت: علم با دین و اخلاق است که برای بشریت مفید خواهد بود، علم هر چه هم پیشرفت کند، اگر از اخلاق و دین فاصله بگیرد، بازهم به حال بشریت مفید نخواهد بود.

وی با اشاره به ارزش علم و عالم در تشکیل جامعه سالم، تصریح کرد: باید ارزش‌های علمی در جامعه مقدس شمرده شده و دانش و علوم جدید در جامعه توسعه و گسترش پیدا کند.

در ادامه این مراسم محمد اکبرزاده کهریزی فرماندار پلدشت نیز اظهار کرد: داشتن هدف خشت نخست موفقیت در هر کاری است و برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف دومین مرحله از کسب موفقیت در هر مرحله از زندگی انسان است.

وی تلاش دانش‌آموزان شهرستان پلدشت را برای افتخارآفرینی در عرصه کنکور سراسری را ستودنی خواند و یادآور شد: معلمانی هم که به صورت گمنام و با عشق و علاقه و اقدام جهادی سعی می‌کنند تا تربیت نسل آینده را بر عهده بگیرند و در این مقطع حساس کشور را از محاصره اقتصادی و فناوری خارج کنند، شایسته تجلیل هستند.

فرماندار پلدشت همچنین از والدین دانش آموزان نیز خواست تا با فراهم کردن فضای تربیتی و آموزشی در منزل، علاوه بر موفقیت فرزندان خود در عرصه آموزش، اسباب قدرت روحی آنها را نیز فراهم کنند.

وی ادامه داد: قبل و بعد از انقلاب اصلاً با هم قابل مقایسه نیست و امروز ایران ما به عنوان یکی از قدرت‌های تأثیر گذار در منطقه است. دانش آموزان امروز سه تکلیف دینی، علمی و سیاسی دارند که باید به آن عمل کنند.

اکبرزاده، با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات پمپاژ خون تازه در رگ‌های نظام اسلامی است، بیان کرد: شرکت در انتخابات سهیم بودن مردم در ساخت آینده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha