یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام مصطفی کوهی امام جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: امام خمینی (ره) اسلام را از مهجوریت و پس توها و کنج مساجد بیرون کشید و به دنیا اعلام کرد که تنها نسخه شفابخش بشریت دین است.

حجت الاسلام مصطفی کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی محصول تلاش ۱۰۰۰ ساله علمای دین و آمال و آرزوی همه انبیاء و ائمه(ع) بود و در زمان هیچ یک از ائمه اطهار چنین فرصتی برای تبلیغ و پیشبرد اسلام و قرآن پیش نیامده و خدای متعال به دست امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را در عصری رقم زد که همه اندیشمندان و تحلیل گران غربی معتقد بودند دین دیگر جایی در جامعه ندارد و نمی‌تواند در مدیریت‌ها موثر باشد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) اسلام را از مهجوریت و کنج مساجد بیرون کشید و به دنیا اعلام کرد که تنها نسخه شفابخش بشریت دین است و بقیه تفکرات و مکتب‌ها نیز به دنبال برده کردن انسان و به بند کشیدن بشر در جهت پیشبرد منافع مادی و سرمایه داری خود هستند و امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی همه ملت‌های آزاده خصوصا مسلمانان را بیدار کرد و امروز ثمرات آن را در دنیا مشاهده می‌کنیم که رژیم های استعماری آمریکایی و غربی چگونه در برابر گروه‌هایی از مسلمانان ذلیل و ناتوان و عاجز شده‌اند.

امام جمعه تکاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی قرآن را از حاشیه و مجالس ختم، به عرصه زندگی و از ساحت فردی به ساحت اجتماعی کشاند، گفت: انقلاب اسلامی قرآن را از کنج خانه‌ها به عرصه جهانی آورد و عینیت یافتن قرآن در عرصه سیاست دشمن را به قرآن سوزی واداشت، چرا که مکتب‌های پوشالی غربی و شرقی توان پاسخ گویی عقلانی و علمی به این کتاب مقدس را ندارند و آتش زدن آن نشانگر شکست تمام تفکرات ضد دینی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که قانون اساسی آن بر مبنای قرآن است و شرط رهبری در آن قابلیت تفسیر قرآن کریم می‌باشد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها در ایران قریب ۲۰۰ میلیون نسخه قرآن کریم‌طبع و نشر شده و ایران تنها کشوری است که به عقلانیت میدان داد و امروز علمدار جریان ترجمه و تفسیر در جهان است.

حجت الاسلام کوهی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با بازگشت به قرآن به مسلمانان عزت داد و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی در سایه توجه به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است که از جمله آن تأسیس رادیو قرآن، شبکه تلویزیونی قرآن و ایجاد حداقل ۴۰۰ سایت قرآنی را از برکات توجه انقلاب اسلامی به قرآن دانست.

وی احداث دارالقرآن در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه قرآن عنوان کرد و یادآور شد: راه‌اندازی صدها موسسه قرآنی و تربیت صدها هزار قران آموز و حافظ قرآن کریم از دستاوردهای قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت است.

امام جمعه تکاب به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه "استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی" اشاره کرد و گفت: در تاریخ ۷ هزار ساله ایران، انقلاب اسلامی اولین حکومتی است که با حرکت مردمی ایجاد و با رأی و آرای مردم قدرت گرفت و قبل از انقلاب مردم هیچ جایگاهی نداشتند و تمام سران مملکت از اعوان اشراف انتخاب می‌شدند و مردم در شهرها و روستاها عمال اشراف و خوانین شده بودند و خوانین در روستاها از مردم بیگاری می‌کشیدند اما انقلاب اسلامی به این ذلت خاتمه داد.

وی با بیان اینکه در پنج قرن اخیر مساحت ایران از ۳/۵ میلیون کیلومترمربع به ۱/۷ کاهش یافت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی باوجود هـجوم ابرقدرت‌ها یک وجب هم از خاک خود را نداد اما رضاخان بدون یک دقیقه مقاومت، سرزمین ایران را به ارتش‌های متجاوز شوروی، انگلیس و آمریکا تسلیم کرد، بحرین به عنوان استان چهاردهم ایران با بی‌عرضگی محمدرضا پهلوی، تحویل انگلیس شد و لذا سران کشورها بارها غبطه خود از استقلال بی‌نظیر ایران را ابراز کرده و گفته‌اند ای‌کاش ماهم می‌توانستیم مثل شما آزادانه حرفمان را بزنیم.

حجت الاسلام کوهی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی عزل و نصب وزیران و نخست‌وزیر و حتی عزل و نصب شاه ایران با بیگانگان بود، خاطرنشان کرد: حکومت‌های قبل از پهلوی با قدرت خانوادگی و ایل خود به حکومت می‌رسیدند و پهلوی تنها حکومتی بود که با قدرت خارجی‌ها به حکومت رسید و این بالاترین توهین به فرهنگ هفت هزار ساله ایران بود که یک فرد را از طویله بیاورند و شاه مملکت کنند که حتی سواد خواندن و نوشتن نیز نداشت، اما امروز در رأس حکومت ایران فردی قرار دارد که عالم‌ترین مردم به زمان خود است و امامین انقلاب با علم‌ترین و باسواد ترین حاکمان ایران در طول ۷ هزار سال گذشته هستند.

وی تصریح کرد: در سال ۵۶، حقوق مستشاران نظامی آمریکا ۱۷ میلیارد تومان و حقوق کل نظامیان ایران ۱۴ میلیارد بود، آن‌ها بر همه مقدرات مردم حکومت می‌کردند و سفارت آمریکا در تهران با ۴۰۰۰ کارمند عملاً اداره تمام امور ایران را در اختیار داشت اما این انقلاب اسلامی بود که ننگ کاپیتولاسیون را از چهره ملت ایران پاک کرد.

امام جمعه تکاب با تأکید بر اینکه با وابستگی به اقتصاد جهانی، نمی‌توان به عدالت و رفاه رسید، گفت: نتیجه سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی بر اقتصاد ایران برابر آمار جهانی سال ۵۷ این بود که ۴۹ ٪ مردم ایران زیرخط فقر بودند.

انتهای خبر. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha