دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همکاری حوزه علمیه خواهران و  معاونت بهداشت علوم پزشکی یزد

حوزه/ جلسه ای با موضوع بررسی و هماهنگی تدریس محتوای درس سلامت ویژه طلاب، با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد و معاونت بهداشت علوم پزشکی یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، جلسه ای با موضوع بررسی و هماهنگی تدریس محتوای درس سلامت ویژه طلاب، با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد و معاونت بهداشت علوم پزشکی یزد برگزار شد.

دکتر محسن میرزایی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد در این نشست با بیان مهم بودن حوزه سلامت و تغییر شیوه و سبک زندگی، به افزایش مخاطراتی که افراد جامعه را درگیر کرده است پرداخت و افزود: کم تحرکی، دیابت، فشار خون، چاقی و اضافه وزن جزء بیشترین مواردی هستند که جامعه ایران به این موارد کم و بیش مبتلا هستند و استان یزد نیز جزء استانهایی است که در بعضی از این موارد متاسفانه جلودار است.

وی افزود: در حوزه سلامت به همه اقشار جامعه سعی شده توجه شود و بخصوص در این مقوله به جامعه حوزوی خواهران و برادران نیز نگاه ویژه شده چرا که با آموزش حوزه های علمیه در زمینه سلامت، می‌توان علاوه بر اینکه خودشان زمینه سلامتی خود را بیشتر فراهم می‌کنند خود باعث تبلیغ در بین جامعه و گسترش اطلاعات حوزه سلامت خواهند بود و لذا در خواستی که وجود دارد رسیدن به یک تفاهم نامه با حوزه های علمیه خواهران و برادران می باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران یزد به اهمیت و جایگاه سلامت در روایات و دستورات اسلامی اشاره و بیان داشت: ابتدا ابراز خرسندی می کنم که در جمع پزشکان و سفیران سلامت هستیم و از اینکه زمینه این جلسه فراهم شد تشکر می کنم . از جهت دین مبین اسلام حوزه سلامت فردی و اجتماعی بارها در روایات توصیه شده است و نوع خوراک و شیوه صحیح زندگی اسلامی مورد تاکید واقع شده که اگر با نگاه به آنچه که در اسلام بیان شده عمل کنیم خیلی از دردها و بیماری ها کاهش خواهد یافت؛ حوزه علمیه خواهران استان یزد تا کنون و در همین راستا برنامه هایی را با مشارکت مراکز بهداشت شهرستانهای استان انجام داده است که حضور پزشکان در حوزه های علمیه خواهران و بیان بعضی از بیماری ها کمک شایانی در جهت سلامت جسمی طلاب داشته و این مشارکت همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: ما در زمینه تدریس دروس سلامت در حوزه های علمیه خواهران دو نکته را ارائه می کنیم اول اینکه ما آمادگی داریم آنچه که در اختیار مدیریت استان است و تعیین زمان هایی که در غیر ساعات کلاسی است، زمینه همکاری بیشتر درحوزه سلامت را فراهم آوریم تا با حضور متخصصان و پزشکان مجرب، مسائل را در حوزه مطرح و به طلاب ما آموزش های لازم داده شود. اما نکته دوم، درخواست تدریس درس سلامت به عنوان دو واحد درسی از اختیارات مدیریت استان یزد نیست و نیازمند یک تفاهم نامه کلی بین مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور و معاونت بهداشت و درمان کشور می باشد که باید این تفاهم نامه با سرعت بیشتر مورد توجه قرار گیرد و زودتر این بخشنامه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر افزود: حوزه علمیه خواهران استان یزد با ۲۲ مدرسه شامل ۱۷ مدرسه سطح دو(کارشناسی)و ۳ مدرسه سطح سه (کارشناسی ارشد )و ۲ مدرسه سطح چهار (دکتری) از ظرفیت بالایی در جهت تبلیغ مسائل سلامت جسمی در سطح جامعه برخوردار می باشد و می توان در این زمینه با آگاهی بخشی به طلاب، زمینه تبلیغ در سطح جامعه را فراهم کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد علاوه بر هماهنگی جهت امضاء تفاهم نامه در سطح بالای مسئولان دو نهاد و ابلاغ بخشنامه به مدیریت استان یزد ، فعلا زمینه همکاری های استانی در مواردی که در حوزه سلامت وجود دارد مهیا شده و اقدامات اولیه را در همین راستا در حوزه های علمیه خواهران انجام دهیم.

همکاری حوزه علمیه خواهران و معاونت بهداشت علوم پزشکی یزد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha