دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1136532
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱
تجمع آوارگان غزه در مرز مصر

حوزه/ آوارگان غزه چادرهای خود را در داخل نوار مرزی مصر برپا کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، با افزایش تعداد آوارگان در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه، هزاران نفر از آنها به سمت نوار مرزی که نوار غزه را از مصر جدا می‌کند، رفتند و تعداد زیادی خیمه را داخل نوار مرزی و در نزدیکی دیوار امنیتی برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری "معا" در پی عملیات نظامی، حدود ۲۰۰ هزار آواره خان یونس در جستجوی امنیت به رفح رسیدند.

اسرائیل تهدید به عملیات زمینی در رفح در جنوب نوار غزه کرده است. این در حالی است که علاوه بر موضع مصر، تعداد آوارگان که بیش از یک میلیون نفر است، آن را با مشکل مواجه کرده است.

روزنامه "اسرائیل امروز" با اشاره به اینکه ارتش اشغالگر اسرائیل در حال بررسی انتقال بخش زیادی از آوارگان رفح به شمال غزه در جهت آماده شدن برای تهاجم زمینی است، اظهار داشت: ممکن است تهاجم این رژیم اوایل ماه آینده میلادی رخ دهد.

حنین العثامنه، یکی از ساکنان بیت حانون در شمال نوار غزه، گفت: او قبل از اینکه در رفح، نزدیک نوار مرزی مصر مستقر شود، در چندین مرکز آوارگان جابجا شده است.

او ادامه داد: اینجا هیچ خدماتی وجود ندارد. غذا نیست و فقط آب از طریق خط آب مصر در دسترس است. همه چیز به نوبت است. همه چیز با پول است. ما یک هفته پیش پس از اینکه ارتش، ما را به زور اسلحه مجبور به ترک مکانمان کرد به اینجا رسیدیم.

وی تاکید کرد: زندگی در چادر بسیار سخت است، شبنم تبدیل به آب می‌شود و بر سر بچه‌ها در چادر می‌افتد.

زن سالخورده‌ای به نام مریم قاسم گفت: ما به دنبال حمایت سربازان مصری به سمت مرز فرار کردیم در حالی که آنها فقط برخی از خطوط انتقال آب و یک خط برق را برای شارژ کردن موبایل در اختیار آوارگان قرار داه‌اند.

وضعیت ناگوار آوارگان فلسطینی در مرز مصر

وضعیت ناگوار آوارگان فلسطینی در مرز مصر

وضعیت ناگوار آوارگان فلسطینی در مرز مصر

وضعیت ناگوار آوارگان فلسطینی در مرز مصر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha