یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم شايسته خو

حوزه / خانم شایسته خو گفت: در عصری که دشمن تمام تلاش خود را برای جامعه بانوان ایران گذاشته است و می‌خواهد، با حمله به اندیشه و تفکر بانوان ایرانی، ضربه به ایران بزند، روایت بانوان فاضله و الگو بسیار ضروری است.

نیره شایسته خو مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنگره بانوان فاضله هم‌عصر استاد طاهایی در مکتب نرجس، با اشاره به هدف از برگزاری این کنگره گفت: بعد از ارتحال بانو طاهایی به این فکر افتادیم چگونه می‌توانیم راه ایشان را زنده نگه‌داریم؛ لذا تلاش کردیم روش‌هایی را به‌عنوان یک الگوی مؤثر در عرصه تعلیم و تربیت به نسل امروز منتقل کنیم.

وی ادامه داد: این بزرگداشت‌ها بدون اینکه جنبه نمایشی و فرمایشی باشد بر روی ابعاد مختلف زندگی خانم طاهایی پژوهش می‌شود همچنین هم‌زمان بانوان الگو و هم‌عصر ایشان معرفی می‌شود.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس، بابیان اینکه در این ۱۴ سال تلاش شده است بانوان الگو که هم‌عصر خانم طاهایی بودند معرفی کنیم ادامه داد: بانوانی که به‌عنوان پیشکسوتان ارزش‌آفرینی در انقلاب اسلامی با تمام وجود مؤثر بودند در تعلیم و تربیت بانوان و جامعه انسانی نقش مؤثری داشتند معرفی می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه مکتب نرجس باید به روایت گری پیرامون این زنان نمونه بپردازد، افزود: متأسفانه در عصری قرار گرفتیم که واقعیت‌ها نشان داده نمی‌شود برخی افراد دلشان می‌خواهد آن‌طور که تمایل دارند نشان داده شوند لذا این روایت کردن را جز وظایف خودمان می‌دانیم.

مدیر موسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس، تصریح کرد: در عصری که دشمن تمام تلاش خود را برای جامعه بانوان ایران گذاشته است و می‌خواهد، با حمله به اندیشه و تفکر بانوان ایرانی، ضربه به ایران بزند، بیان این‌گونه روایت‌ها بسیار ضروری است.

وی اظهار داشت: در چهاردهمین کنگره بانوان فاضله هم‌عصر خانم طاهایی به معرفی سیره وزندگی بانو خدیجه میردامادی مادر مقام معظم رهبری پرداختیم، ماحصل این پژوهش پیرامون این بانو دو کتاب درباره ایشان با عنوان خدیجه خانم و مرد آفرین با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری تهیه‌شده است.

در این همایش از کتاب زنان نامدار شیعه بانام عربی (اعلام النساء المومنات) به قلم محمدحسون، ام علی مشکور و ترجمه فاطمه معبودی رونمایی شد همچنین زندگی برمدار بی‌نهایت (نکات برگزیده از سخنان استاد طاهایی)، شماره ۲ دو فصلنامه پژوهش‌های نوین در گستره تاریخ فرهنگ و تمدن شیعه، ویژه‌نامه شمیم نرجس و کتاب‌های شمع‌های روشن به قلم سمانه نجفی ازجمله تألیفاتی بودند که با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان، اساتید و طلاب مکتب نرجس در چهاردهمین کنگره بانوان هم‌عصر بانو طاهایی رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha