یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ جشن دهه فجر در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: بزرگداشت اعیاد اسلامی برای نورانیت بخشیدن به درون وجود خودمان است تا ضمن آشنایی بیشتر با ولایت و معارف الهی نور حقه الهی را در وجود خود دریافت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علیرضا رضوی امروز در مراسم جشن عید مبعث نبی مکرم اسلام (ص) و گرامیداشت دهه مبارک فجر که در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: عبد مبعث نبی اکرم و پیروزی انقلاب اسلامی که امروز برای آن جشن می‌گیریم به این معنا نیست که یک بار در تاریخ اتفاق افتاده و ما امروز برای آن سالگرد بگیریم، بلکه این دو عید بزرگ در تاریخ همیشه استمرار داشته است.

وی ادامه داد: عید به عنوان یک مسئله ظاهریست ولی یک باطن دارد که در بشریت موثر است، مانند عید غدیر که مثل یک رونمایی است و در واقع در عید غدیر پرده از ولایت امیرالمومنین(ع) برداشته شده و این امر برای همیشه در تاریخ جریان خواهد داشت که شاد بودن و خوشحالی در این اعیاد از سفارشات ائمه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: بزرگداشت اعیاد اسلامی برای نورانیت بخشیدن به درون وجود خودمان است تا ضمن آشنایی بیشتر با ولایت و معارف الهی نور حقه الهی را در وجود خود دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اعمال وارد شده در شب مبعث خواندن زیارت امیرالمومنین(ع) است و این جایگاه مولی الموحدین را نشان می‌دهد که پیامبر شهر علم بود و امیرالمومنین(ع) باب و در ورودی آن شهر علم است.

حجت الاسلام رضوی گفت: مقام نبی مکرم اسلام بالاتر از جبرئیل می‌باشد و حال سوال این است که نبی اکرم با این مقام آیا از جبرئیل امین فیض وجودی دریافت می‌کند؟ خدای متعال همه قرآن کریم را یکبار به قلب نبی مکرم اسلام نازل کرد و جبرئیل امین فقط نازل می‌شد و به نبی اکرم بیان می‌کرد که کجای قرآن را از قلب نازنینش بخواند.

بعد از پایان این نشست حجت الاسلام رضوی مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، علی مطهری مدیرکل آموزش و پرورش استان و حجت الاسلام مهدی محمدی معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی ضمن بازدید از مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه در مورد تعامل حوزه و آموزش و پرورش و حضور مبلغات حوزه در مدارس آموزش و پرورش گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha