شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از اموری که می تواند نظام را تقویت کند و طمع دشمن را کم نماید این است که مردم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و زمانی که بحث انتخابات مطرح می شود اولویت اول و اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضور حداکثری مردم در این همه پرسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر امروز در جمع اساتید و کادر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه در سخنانی اظهار داشت: درباره امامان معصوم فکر می کنیم که تمام زندگی آنها تنها در عبادت بوده و در جامعه حضوری نداشته اند در حالی که چنین نبوده است و این تفکری نادرست می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: اگر یک بعدی به زندگی ائمه اطهار نگاه کنیم آن وقت باید سئوال کنیم که این چه عبادتی بوده است که اکثر ائمه اطهار علیهم السلام بیشتر عمرشان در زندان بوده اند همانند امام موسی کاظم (ع) و معلوم است که این نگاه درستی نیست و حقیقت این است که این بزرگان در برابر ظلم ایستاده اند و حاکمیت زمان از آنها می ترسید.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: وقتی که امامان اینگونه در برابر طاغوت موضع می گیرند کار برای طاغوتیان سخت می شود لذا امام موسی کاظم (ع) سالهای سالها در سیاه چال در زندان بسر برده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در ادامه سخنان خود بیان کرد: باید در راس جامعه معصوم وجود داشته باشد و اگر معصوم وجود نداشته باشد باید شبیه ترین افراد به معصوم باید حکومت دینی و اسلامی را به دست بگیرند و نمی شود بگوییم که اسلام برای زندگی و جامعه قانون دارد ولی حکومت را به فرد سکولار بدهیم که هیچ اعتقادی به دین ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عزیزان اکنون حضور در انتخابات یک اصل برای همه ماست زیرا ما نسبت به این انقلاب یک تکلیف بر گردنمان است زیرا دشمن با تمام وجود تلاش می کند که این انتخابات به خوبی و با شور برگزار نشود لذا باید حضوری دشمن شکن داشته باشیم زیرا موفقیت دشمن در بحث انتخابات پیامدهای بسیار بدی برای اسلام و انقلاب دارد.

وی اضافه کرد: شهید سردار سلیمانی از ایران به عنوان حرم یاد می کند و منظور ایشان ایران امروز است نه ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر افزود: یکی از اموری که می تواند نظام را تقویت کند و طمع دشمن را کم نماید این است که مردم در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و زمانی که بحث انتخابات مطرح می شود اولویت اول و اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضور حداکثری مردم در این همه پرسی است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: وقتی در جامعه مجلس ضعیفی شکل می گیرد و حضور پرشور نیست دشمن دلش قرص می شود که این نظام عقبه مردمی خود را از دست داده است و می تواند هر توطئه ای علیه انقلاب و نظام پیاده کند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: یکی از مباحث، انتخاب اصلح است و باید پرسید که اصلح چه کسی است؟ انتخاب اصلح یعنی اینکه کسی را انتخاب بکنیم که بتواند در طراز انقلاب اسلامی حرکت کند و نماینده ای که این ویژگی ها را نداشته باشد به درد مردم و انقلاب نمی خورد.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر اظهار کرد: برخی اوقات گرفتار نمایندگانی هستیم که اصلا متوجه هیچ چیزی نیستند که این آفت انتخابات می باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که در بحث انتخابات باید بدان توجه کافی داشته باشیم این است که نامزد انتخابات تا چه اندازه به ارزشهای الهی اهمیت می دهد. آیا ارزشهای الهی برای وی اصل است یا فرع؟

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: وقتی ارزشهای الهی در جامعه افول پیدا کند ما مسیری را طی خواهیم کرد که غرب این مسیر را طی کرد و بسیاری از اندیشمندان غربی از آن پشیمان هستند.

وی اضافه کرد: شهید آوینی درباره مکتب لیبرالیسم می گوید که لیبرالیسم همان هوا و هوس انسان است که مبنای علمی بدان داده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن ستیزی و دشمن ستیزی یکی دیگر از صفات نماینده اصلح می باشد زیرا جامعه دینی دشمن دارد و باید افراد در مقابل دشمن قرار بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha