سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: مردم شریف این سرزمین در تمامی عرصه های مهم همچون پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و تحمل مشکلات گوناگون نشان دادند که همواره پشتیبان ولایت هستند و درس ولایتمداری را در مکتب اهل بیت (ع) به خوبی آموخته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی با استناد به روایات معصومین (ع) به تبیین اهمیت و بزرگی گناه استماع و شنیدن غیبت پرداخت و وظایف انسان هنگام مواجه شدن با غیبت کردن دیگران را مطرح کرد.

وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) در رابطه با گناه استماع غیبت می فرمایند: «سامِعُ الغَیبَةِ شَریکُ المُغتابِ»؛ شنونده غیبت شریک غیبت کننده است.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: در ادامه اولین وظیفه شنونده غیبت را نهی از منکر و بازداشتن طرف مقابل از این گناه دانسته و وظیفه دوم او را دفاع از غیبت شونده دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «یا عَلِیُّ مَنِ اغتَیبَ عِندَهُ أَخُوهُ المُسلِمُ فَاستَطاعَ نَصرَهُ فَلَم یَنصُرَهُ خَذَلَهُ اللّه ُ فِی الدُّنیا وَالاخِرَةِ»؛ یا علی! اگر پیش کسی غیبت برادر مؤمنش بشود و او توان یاری او را داشته باشد ولی او را یاری نکند، خداوند او را در دنیا و آخرت خوار و ذلیل خواهد کرد.

وی بیان داشت: آخرین وظیفه انسان در مواجهه با غیبت، ترک کردن مجلس گناه و غیبت است. امام صادق (ع) می فرمایند: «مَن کانَ یُؤمِنُ بِاللّه ِ وَالیَومِ الاخِرِ فَلایَجلِس مَجلِساً یَنتَقِص فیهِ إمامٌ أو یُعابُ فیهِ مُؤمِنٌ»؛ کسی که به خدا و روز قیامت ایمان دارد در مجلسی که از حاکم اسلامی یا مؤمنی عیب گوئی شود ننشیند.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه ایام ولادت سیدالشهدا(ع)، امام سجاد (ع) و حضرت عباس (ع) را به همگان به ویژه پاسداران و جانبازان تبریک گفت و به تبیین چگونگی پاسداری امام حسین (ع) از کیان اسلام در شرایط خطیر آن دوران و در برابر جریان نفوذی بنی امیه پرداخت.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب بزرگ را نتیجه رهبری یک اسلام شناس حقیقی، شجاع و حمایت و جانفشانی ملت ولایتمدار ایران برشمرد و گفت: اگر مردم از رهبر خود پیروی و حمایت نکنند، حتی اگر رأس جامعه شخصیت بزرگی همچون امیرالمومنین (ع) هم باشد، نمی تواند کاری از پیش ببرد، اما مردم شریف این سرزمین در تمامی عرصه های مهم همچون: پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و تحمل مشکلات گوناگون، نشان دادند که همواره پشتیبان ولایت هستند و درس ولایتمداری را در مکتب اهل بیت (ع) به خوبی آموخته اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha