شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت:تکیه بر توان و ظرفیت مردم از ویژگی برای پیروزی یک ملت است و امام (ره) در همه حرکت های خود به مردم متکی بود و یکی از ویژگی های نظام ولایی همین مسئله است که متکی بر مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام‌ مجید نجفی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، امروز در آیین گرامیداشت ۲۲ بهمن و نشست بصیرتی قرارگاه جهاد تبیین با تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در احادیث، روایات و آیات قرآن ۴ ویژگی و خصوصیت برای پیروزی یک امت ذکر شده است که اگر ملتی بخواهد حرکتی که می‌کند منجر به پیروزی شود، باید این ویژگی ها را داشته باشد.

وی با تشریح این خصوصیات گفت: اولین ویژگی که به آن اشاره شده است خداباوری و توحید محوری است. ملتی که به خدا اعتقاد داشته باشد پیروز خواهد شد. در تاریخ صدر اسلام و انقلاب اسلامی نیز هر زمان خدامحوری در مرکزیت قرار گرفت، به پیروزی منجر شد و هر زمان از خدا فاصله گرفته شد به شکست انجامید.

حجت الاسلام نجفی ادامه داد: در تاریخ صدر اسلام در جنگ بدر سپاه اسلام ۳۱۳ نفر بودند اما سپاه کفار چندین برابر آنها بودند با این وجود خداباوری سبب شد تا در آن جنگ به پیروزی برسند اما در جنگ احد با وجود اینکه تعداد مسلمانان بیشتر بود و کارآزموده تر نیز شده بودند اما به خاطر فاصله گرفتن با خدامحوری از کفار شکست خوردند.

وی بیان کرد: وقتی امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ حرکت خود را آغاز کردند، بسیاری از خواص و عوام به ایشان خرده گرفتند اما امام فرمود من به تکلیف خود عمل می‌کنم در مسیر عمل به تکلیف سالهای زیادی را در تبعید به سر بردند و فرزند خود را نیز در راه خدا از دست دادند اما در نهایت این خداباوری سبب شد تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

حجت الاسلام نجفی ادامه داد: در آزادی خرمشهر و شکست عملیات طبس نیروهای آمریکایی نیز جلوه دیگری از خداباوری امام خمینی(ره) پیداست. امام(ره) بعد آزادسازی خرمشهر فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد و بعد از شکست آمریکا در طبس نیز فرمودند: کی این هلیکوپترهای آقای کارتر را که می خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن ها ساقط کردند. شن ها مأمور خدا بودند. باد مأمور خداست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بیان کرد: در زندگی فردی نیز هرگاه به خدا توسل کنید موفق خواهید شد چرا که باری تعالی خود فرموده اند که ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ بخوانید مرا تا اجابت کنم شما و این اجابت یک ضرورت و الزام دارد که اگر کسی خداوند را بخواند ملزم است تا وی را اجابت فرماید.

حجت‌الاسلام‌ نجفی خودباوری را دیگر ویژگی لازم برای پیروزی یک امت دانست و گفت: در اسلام آمده است که اگر ملتی طاغوت را بر خود مسلط کند، سردرگم خواهد شد. هر ملتی با اتکا به خود است که می تواند موفق شود. در سالهای نخستین انقلاب منافقان کوردل ۱۷ هزار نفر از مردم کشور را به شهادت رساندند و بسیاری از شخصیت های برجسته نظام اسلامی را ترور کردند و علیه کشوری که به تازگی در آن انقلاب شده بود جنگی آغاز شد که از طرف دیگر جنگ بسیاری از کشورها و ابرقدرت های جهان حمایت می کردند اما با اتکا به خود موفق شدیم به جایی برسیم که مقام معظم رهبری امروز می فرمایند ما نزدیک قله هستیم.

وی با اشاره به پیشرفت هایی که پس از انقلاب اسلامی در کشور در همه زمینه ها به ویژه عرصه های علمی داشته ایم، گفت: پس از انقلاب اسلامی بی سوادی ریشه کن شد و در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد مردم کشور با سواد هستند. در عرصه نظامی به موشک نقطه زنی مجهز هستیم که به راحتی می توانیم تروریست ها را در سوریه، عراق و پاکستان هدف قرار بدهیم اما در سالهای ابتدایی جنگ مجبور بودیم برای تهیه موشک به کشورهای مختلف متوسل شویم. امروز چندین ماهواره به فضا ارسال کرده ایم و در حوزه های پزشکی و نانو به پیشرفت های زیادی دست پیدا کرده ایم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی بیان کرد: در حوزه اقتصاد نیز اگر خود را باور کنیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد. همانطور که در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و سالهای محرومیت زدایی توسط جهاد سازندگی با اتکا بر خودباوری توانستیم به موفقیت های زیادی دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام‌ نجفی ایمان به هدف را دیگر ویژگی یک ملت برای دستیابی به موفقیت دانست و اظهار کرد: عدالت محوری، فساد ستیزی و پیروزی جبهه مستضعفین بر استکبار شعارهای امام راحل بود و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به این دلیل توسط رهبری صادر شد که این شعارها در باور ما کمرنگ نشود و بتوانیم اهداف انقلاب را به درستی تشخیص دهیم.

وی تکیه بر توان و ظرفیت مردم را دیگر ویژگی برای پیروزی یک ملت دانست و گفت: امام (ره) در همه حرکت های خود به مردم متکی بود و یکی از ویژگی های نظام ولایی همین مسئله است که متکی بر مردم است. مقام معظم رهبری نیز اگر همیشه بر حضور مردم و مشارکت بالا تأکید می‌کنند به این دلیل است که دشمن بیش از هر چیزی از حضور مردم واهمه دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: کسانی که ایرانی قوی و مقتدر را می خواهند باید در مناسبت هایی مانند ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند حضوری پررنگ داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ نجفی در پایان سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود فرمودند حتی کسانی که من را قبول ندارند نیز برای ایران در انتخابات شرکت کنند. همه ما وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم و با بصیرت افرادی را انتخاب کنیم که دلسوز میهن، مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha