دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ق

حوزه / خادمیاران و یاوران کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل پویش «مِهر رضوی سُرور مَهدوی» را به مناسبت نیمه شعبان در شب میلاد صاحب الزمان(عج) و منجی بشریت اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان ، دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل در پنجمین گردهمایی خادمیاران و یاوران این شهرستان به همت کانون‌ شمس الشموس ضمن تبریک و شادباش پیشاپیش اعیاد بزرگ و موفور السرور مبعث، نیمه شعبان و موالید شعبانیه گفت: پویش «مِهر رضوی سُرور مَهدوی» ایده‌ای برگرفته و با اقتباس از محافل روضه خانگی است که هر خادمیار در شب نیمه شعبان به منازل شهروندانی از محدوده کانون خود می‌رود که به هر دلیل استطاعت و امکان ترک منزل و شرکت در محافل عمومی و خانگی بزم و سرور و جشن‌های خیابانی را ندارند تا خانه و خانواده آنها را مزین، متبرک و متوسل به پیک شادی، برکت رضوی و شکوه مهدوی کند.

عباس آذرباد انجام جهاد تبیین در بستر فرهنگ انتظار مهدوی، شادی و نشاط معنوی دل مومنان و بندگان خدا، زمینه‌ساز ظهور منجی و به نیت رهایی از مشکلات و گرفتاری‌های فردی و اجتماعی را از اهداف فرهنگی اجرای پویش «مِهر رضوی سُرور مَهدوی» برشمرد.
وی تصریح کرد: دفتر کانون خدمت رضوی شهرستان قصد دارد با مشارکت خادمیاران و یاوران ۱۱ کانون عمومی این شهرستان به عنوان مهدی یاوران رضوی در اجرای پویش، هر خانه و شهروند را پرچمدار سنگر فرهنگی معنوی انتظار کند.
به گفته وی اهتمام شبکه خادمیاری می‌تواند همواره با تبیین فرهنگ علوی و سیره مهدوی زیر پرچم سبز رضوی سبک زندگی اسلامی را در زندگی فردی و اجتماعی شهروندان گسترش دهد و مفاهیم ناب ارزشی، معارف اسلامی و موضوعات اخلاقی را برای همه اقشار مردمی و گروه‌های سنی به‌ویژه نسل کودک، نوجوان و جوان نهادینه و فرهنگ سازی کند.
دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه خادمیاران و یاوران رضوی این شهرستان پویش‌های متنوع فرهنگی اجتماعی را در مناسبت‌ها و زمان‌های مختلف اجرا می‌کنند اظهار داشت: این پویش‌ها شامل پویش «خوی همدلی به عشق رضوی برای کمک به مردم زلزله‌ده خوی، به عشق رضا به مِهر اندیکا برای کمک به مردم زلزله‌ده اندیکا، آوای مادرانه یلدای مهربانی، هر خانواده یک بسته برکت به عشق ثامن الحجج، اهدای پوشاک و البسه برای کمک به مردم بشاگرد و پویش یک شهر یک نفس زیر سایه خورشید« در حمایت از فرزندپروری و جوانی جمعیت برخی از پویش‌های اجرا شده. شهرستان با بازخورد کمی و کیفی مطلوب بوده است.
آذرباد یادآور شد: پویش‌های «مسابقه‌ای به وسعت ایران، پرده‌خوانی من قاسم سلیمانی‌ام، شکوه مادری نسل رضوی، تکیه کودکان رضوی روضه‌های حسینی، تامین جهیزیه عروس سادات، جامه مهربانی، نهج‌البلاغه خوانی، پویش صلوات مهر و ماه، ضیافت نور با شهدا در ماه خدا، دختران ماه، مِهر رضوی برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت، چهارشنبه‌های امام رضایی با شهدا، پنج‌شنبه‌های حسینی به نیابت از شهدا، ختم سوره کوثر برای ائمه، صبحگاه مدارس چهارشنبه امام رضایی و همه خادم الرضاییم» از دیگر پویش اجرایی کانون‌های خدمت رضوی در آران و بیدگل است.
وی همچنین با تقدیر از مسئول، خادمیاران و یاوران کانون خدمت رضوی شمس الشموس آران و بیدگل در برگزاری پنجمین گردهمایی خادمیاران این شهرستان اظهارداشت: حضور گسترده خادمیاران و یاوران رضوی آران و بیدگل و استقبال باشکوه شهروند در این گردهمایی با میزبانی بسیار عالی، برنامه ریزی و تعامل خوب کانون با هیئت امنای آستان مقدس هاشم بن علی( ع) و فاطمه بنت العسکری( س) قابل تقدیر و ستودنی است.
به گفته وی ارتباط موثر خادمیاران و کانون های خدمت رضوی با مردم محدوده کانون، ایجاد حال و هوای رضوی، ارتباط موثر با جوانان و نوجوانان و بزرگان محل از دیگر محاسن میزبانی کانون شمس الشموس در پنجمین گردهمایی شبکه خادمیاری در آران و بیدگل بود.
دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل «شهر نمونه امام رضایی» در دهه کرامت سال ۱۴۰۰ با ۳۶ خادمیار به صورت رسمی تاسیس شد که تاکنون فعالیت‌های بسیار شاخصی در حوزه محرومیت زدایی و گره‌گشایی از نیازمندان و افراد آبرودار از تامین جهیزیه، تعلیم و تربیت، فرزندآوری و فرزندپروری، خانه و خانواده، تهیه سیسمونی و رضایت طلبکاران مالی را با حفظ شأن و منزلت کرامت انسانی احسان جویان انجام داده‌است.
در حال حاضر این دفتر با حضور ۱۹۵ خادمیار رسمی رضوی ( ۱۱۱ نفر زن و ۸۴ نفر مرد)، ۲ یاور رسمی رضوی در ۱۱ کانون عمومی مستقر در ۱۱ منطقه شهرستان و هم‌جوار با مراکز خیریه، فرهنگی و مذهبی و سه کانون تخصصی فعال تعلیم و تربیت، بانوان و خانواده، خبر و فضای مجازی در شهرستان فعالیت‌های تاثیرگذار، سازنده و شاخص و برجسته خود را در سطح شهرستان انجام می‌دهد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha