یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماندگاری

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت هدف بعثت انبیا را سقوط طاغوت، برقراری نظام الله و برقراری قسط و عدل دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران هم موفق شده طاغوت را سرنگون کند، هم موفق شده نظام اسلامی را برقرار کند و هم موفق شده زمینه ظهور را که مقدمه برقراری قسط و عدل جهانی است را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در سخنرانی بعد از نماز ظهر حرم مطهر بانوی کرامت در یوم‌الله ۲۲ بهمن با اشاره به آیات قرآن کریم، هدف بعثت انبیاء را سقوط طاغوت، برقراری نظام الله و برقراری قسط و عدل در جهان دانست و اظهار کرد: امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی ایران همین سه هدف را دنبال می‌کردند و پس از ساقط کردن طاغوت و تأسیس نظام جمهوری اسلامی سومین هدف خود را زمینه‌سازی برای ظهور اعلام کردند که لازمه و مقدمه برقراری قسط عدل در جهان است.

وی با بیان اینکه آن‌گونه که طاغوت در انقلاب ما ساقط شد در زمان هیچ حکومت و دوره دیگری اتفاق نیفتاده بود، گفت: آن‌گونه که در ۱۲ فروردین ۵۸ نظام جمهوری اسلامی با رأی ۹۸ درصدی مردم محقق شد در هیچ دوره‌ای از تاریخ محقق نشده بود و آن‌گونه که امروز با جهانی‌شدن نام امام حسین (ع)، مقاومت اسلامی، ظلم‌ستیزی و مظلوم‌یاوری، زمینه‌سازی ظهور صورت گرفته است در هیچ دوره‌ای از تاریخ اتفاق نیفتاده است.

استاد حوزه با بیان اینکه این انقلاب هم موفق شده طاغوت را سرنگون کند، هم موفق شده نظام اسلامی را برقرار کند و هم موفق شده زمینه ظهور را فراهم کند، افزود: محقق‌شدن اهداف انبیاء در انقلاب اسلامی ایران گنجی است که خداوند به ما داده و باید قدر این گنجی که در اختیار داریم را بدانیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر قرار است مدال افتخار زمینه‌سازی ظهور به سینه مردم زمان ما بخورد باید یک رنجی را هم تحمل کنند، گفت: سختی‌هایی که مردم ما امروز تحمل می‌کنند یک آسانی هم به دنبال دارد و آن درک ظهور امام‌زمان (عج) است؛ همان‌طور که خدا ما را از شر طاغوت، منافقین، صدام و داعش نجات داده است، ان‌شاءالله ما را از دست آمریکا، اسرائیل و مزدورانشان هم نجات خواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه ما برای ظهور امام‌زمان (عج) به سه گروه پذیرنده، رزمنده و فرمانده نیاز داریم، افزود: حکومت بسیاری از انبیای الهی پذیرنده نداشت، امیرالمؤمنین، امام حسین و سایر ائمه علیهم‌السلام رزمنده نداشتند و قیام‌های بعد از ائمه (ع) هم به‌اندازه کافی فرمانده نداشت، ولی ما در این انقلاب ۹۸ درصد پذیرنده، بالای ۱۲ میلیون بسیجی رزمنده و تعداد بالایی فرمانده داریم که در طول تاریخ بی‌سابقه است.

وی ابراز کرد: امروز انقلاب به نزدیک قله رسیده و سخت‌ترین مرحله انقلاب اسلامی را سپری می‌کنیم و خوش به حال افرادی که بتوانند استقامت کنند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه اگر همه مردم پای‌کار انقلاب بیایند اقتدار و امنیت کشور بیشتر، نظام قدرتمندتر و ظهور نزدیک‌تر می‌شود، گفت: اگر مردم در انتخابات پیش رو شرکت نکنند این انقلاب و نظام ضعیف، دشمن حریص و گستاخ می شود، همان‌طور که با ضعیف‌شدن جبهه امیرالمؤمنین (ع) دشمن حریص شد و در خانه امیرالمؤمنین (ع) به حضرت زهرا (س) جسارت کرد.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha