دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان از برگزاری بیش از ۳۰۰ نشست مناسبتی ملی و مذهبی در طول سال جاری در حوزه علمیه خواهران این استان خبر داد.

حجت الاسلام سید علی موسوی مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد، با اشاره به نشست حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با حوزویان لرستان، اظهار داشت: ۲۰۰ نفر مدرس در ۱۴ مدرسه علمیه به ۱ هزار و ۲۴ طلبه در سطوح ۲، ۳ و ۴ دروس حوزوی را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در سه مقطع تحصیلی ۲، ۳ و ۴ خواهران طلبه لرستانی مشغول فراگیری علوم حوزه هستند، گفت: هم اکنون ۱۱ خواهر طلبه در سطح ۴ حوزه در مرکز تخصصی زینبیه(س) خرم آباد در رشته فقه تطبیقی مشغول تحصیل هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به اینکه تعداد ۵۵۰ مبلغ خواهر و برادر طرح امین در مدارس استان لرستان در بین دانش آموزان به تبلیغ مشغول هستند، یادآور شد: علاوه بر این آمار ۵۰۰ بانوی مبلغ در مدارس دخترانه لرستان نیز مشغول تبلیغ علوم دینی هستند.

حجت الاسلام موسوی به فعالیت بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد در مدارس علمیه خواهران لرستان اشاره کرد و یادآور شد: سازمان‌های مردم نهاد با هدف اجرای برنامه‌های دینی، فرهنگی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح استان مشغول فعالیت می‌باشند.

وی به برگزاری ۳۰۰ نشست ملی مذهبی در سال جاری در مدارس علمیه خواهران استان لرستان اشاره کرد و گفت: در طول سال جاری ۲۰۰ مربی امر به معروف و نهی از منکر با هدف ترویج این فریضتین به ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان معرفی شده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان از برگزاری ۴۰۰ جلسه اخلاق عمومی در سال جاری در مدارس علمیه خواهران لرستان خبر داد و اظهار کرد: جلسات اخلاق عمومی با هدف خودسازی و تهذیب نفس ویژه طلاب برگزار شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha