دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حوزه

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: تاسیس و گسترش حوزه های علمیه از برکات ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی،نماینده ولی فقیه در استان لرستان،امروز در نشست هم اندیشی با نهادهای حوزوی استان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد،افزود: تاسیس و گسترش حوزه های علمیه به ویژه حوزه های علمیه خواهران از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه نقش مهمی در صیانت و تعمیق آموزه های دینی در جامعه بر عهده دارند،اظهار داشت:خواهران طلبه با تبلیغ خود در محافل گوناگون از ارکان نهاد خانواده صیانت و حراست می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به نقش و حضور بانوان در امر تعلیم و تربیت این نقش را بارز و آشکار دانست و خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خواهران در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی یک نهال تازه تاسیس بود و امروز این نهال به یک درخت تنومند و پرثمر تبدیل شده است.

استاندار لرستان هم در این جلسه به تاثیرگذاری مستقیم ۲۰۰ ساله حوزه‌های علمیه در تاریخ و تحولات کشور اشاره کرد و افزود: این مراکز علمی رسالت پاسداری از اسلام و مسئولیت مرزبانی فکری در جوامع اسلامی و شیعی را بر عهده دارند.

فرهاد زیویار در پایان گفت: حوزه‌های علمیه خواهران یک ظرفیت علمی و تربیتی هستندکه می‌توانند در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha