شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جبهه مقاومت تنها یک اصطلاح و جمله نیست، بلکه ریشه در قرآن کریم و سنت الهی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری، شامگاه پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه در آیین بزرگداشت شهید ابوتقوی السعیدی فرمانده نظامی جنبش مقاومت اسلامی نجباء و فرمانده عالی رتبه حشد الشعبی در مسجد اعظم قم اظهار کرد: این مراسم به جهت بزرگداشت شهادت انسانی ارزشمند و یکی از فرماندهان عالی رتبه جبهه مقاومت و حشد الشعبی شهید ابوتقوی السعیدی برپا شده است و خون این شهدا حیات و قوت مضاعف به جبهه مقاومت می دهد و این مسیر را مستحکم تر می نماید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در ایام ولادت امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و حضرت سجاد(ع) به سر می بریم، این پیوند مقاومت در کربلا و جبهه مقاومت در کربلای امروز بهترین بحث است که مورد توجه قرار بگیرد و این شهید بزرگوار در همین مسیر قدم گذاشت و خون خود را اهدا کرد.

وی با طرح این سؤال که آیا «مقاومت اسلامی» یک اصطلاح یا یک ریشه است؟ ادامه داد: آیا این مقاومت اسلامی فقط یک تاکتیک است یا نه یک فرمان و راهبرد قرآنی برای مقابله با جبهه استکبار و استبداد است؟ بدون تردید مقاومت اسلامی یک راهبرد و اصل قرآنی است که ریشه در قرآن کریم و سنت الهی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اساس جریان مقاومت از دو میثاق بزرگ الهی مایه می گیرد که همواره در طول تاریخ بین خدا و بین امت هایی که دعوت خدای متعال و فراخوان انبیا را پاسخ می گفتند، بسته شده است. بر اساس سنت های لایتخلف الهی عمل به این دو میثاق و علم به آن موجب شده که همیشه نصرت الهی شامل حال جبهه مقاومت و کسانی که پای این سنت و میثاق ایستاده اند، باشد.

آیت الله اراکی بیان کرد: در طول تاریخ پیمان عمل به فرمان خدا و برای خدا مقابل دشمن ایستادن، قیام کردن، اطاعت خدا را سرلوحه کار خود قرار دادن و برای فرد و هوای نفس در مقابل دشمن ایستادگی نکردن ویژگی ممتاز انسان هایی است که پای میثاق اطاعت با خدای متعال خود ایستاده اند تا با جان خود برای احیای دین خدا و به اهتزاز درآوردن پرچم دین خدا از هیچ مجاهدتی فروگذار نیستند و این همان قیام بالله است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به میثاق دوم اشاره کرد و گفت: میثاق دوم «نصرت و یاری» است، جامعه ای که گفت «لااله الاالله، محمد رسول الله» معنی این شهادتین تأکید بر توحید خداوند متعال است، یعنی سر به طاعت خدا فروآوردن و سر به اطاعت فرمان رسول خدا نهادن که همان فرمان خداوند متعال است.

وی ابراز کرد: اگر شما به عهد خود وفا کنید و عمل داشته باشد، خداوند پای عهد و پیمان خود ایستاده است؛ اساس این دو میثاق ایستادگی است. حقیقت حزب الله واقعیت این دو میثاق است؛ این جریان حزب اللهی که همان جریان مقاومت اسلامی است بر پایه این دو میثاق ایستاده است. پیمان نصرت، پیمان نصرت تا آخرین نفس است.

عضو مجلس خبرگان رهبری سردسته فرمانبرداران و جان برکفان اسلام را امیرالمؤمنین امام علی(ع) دانست و گفت: زمانی که حضرت علی(ع) در سجده به شهادت رسید، فرمود فزت و رب الکعبه و این لحظه به رستگاری رسید.

وی در ادامه به شهید و شاهد اشاره کرد و افزود: ما شخصیت هایی داریم که تمام وجودشان می شود گواه برحق، هر چه دارند را در کف اخلاص می گذارند و هر جا هستند حق آنجاست. اینکه امام علی(ع) یکی از بارزترین شاهد بر حق است، شهید است و قرآن کریم هم به این شهید بودن اشاره دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در این کشاکش مبارزات بین حق و باطل و رنج هایی که امت اسلام و جبهه اسلام واقع می شود، آنهایی که دست از ایستادگی برنمی دارند، انفاق می کنند، آسیب دیدن های اقتصادی پای کار ایستاده اند و این درحالی است که دشمن در لحظه به ما ضربه می زند، اینجاست که شاهدان برحقی ظاهر می شوند و پای کار می ایستند تا پیروی واقعی برقرار و ایجاد گردد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: وعده حق تخلف ناپذیر نیست؛ ما از غزه و مقاومت اسلامی پشتیبانی می کنیم، ما آمریکا را شکست خواهیم داد، از منطقه خارج خواهیم کرد، این سنتی الهی است؛ آمریکا و همدستانش بدانند که پیروزی با جبهه مقاومت یعنی سپاه بزرگ ما، سپاه قدس قهرمان، جبهه مقاومت در عراق، لبنان، یمن و سوریه خواهد بود و به زودی جشن بزرگ پیروزی را خواهیم گرفت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha