شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حاجتمند

حوزه / هادی حاجتمند کارگردان سینما و تلویزیون گفت: جشنواره فیلم فجر از دسته بندی سیاسی پرهیز کند و محلی برای حضور همه فیلمسازان باشد تا در سایه جشن انقلاب یک وحدت فرهنگی در کشور شکل گیرد.

هادی حاجتمند، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه گفت: جشنواره فیلم فجر عنوان انقلاب را یدک می‌کشد اما این بدان معنی نیست که در این رویداد تنها باید فیلم‌هایی که موضوعات ارزشی و انقلابی دارند مدنظر قرار گیرد. در جشنواره فیلم فجر باید همه سینمای ایران را مشاهده کرد تا بتوان به خواست مردم نزدیک شد.

وی افزود: زمانی بود که جشنواره فجر با اکران سینما هم‌صدا بود یعنی فیلم‌هایی که در جشنواره فجر موفق به کسب جوایز می‌شدند در اکران هم با استقبال مواجه می‌شدند اما چند سالی است که دیگر این امر را در سینما نمی‌بینیم درحالیکه آیا امروز می‌توان گیشه سینما را همسو با جشنواره دید؟ مسلماً جواب خیر است برای همین هم شاهد اتفاق خوبی در جریان کلی سینما نیستیم.

کارگردان سینما گفت: اگر فاصله جشنواره فیلم فجر با اکران بیشتر شود در آینده نه چندان دور این فستیوال یک اتفاق صرفاً نمایشی خواهد بود که به مرور جوایز و جایگاهش برای سینماگر کم رنگ‌تر خواهد شد. برای رهایی از این موضوع باید یک برنامه‌ریزی مدون و طولانی مدت صورت گیرد همچنین از دسته‌بندی‌های سیاسی در کارهایمان پرهیز کنیم تا همه با رعایت اصول و قوانین اجازه کار کردن را داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم سینما را محدود به یک جریان فیلمسازی کنیم سینمای زیرزمینی شکل خواهد گرفت، اتفاقی که برای هنر هفتم یک سم محسوب می‌شود، اما انگار کسی قرار نیست نسبت به آن تصمیمی جدی بگیرد. نکته دیگر اینکه سینمای انقلاب باید خانه هم سینماگران باشد تا در جامعه هنری شاهد یک وحدت باشیم؛ وحدتی که با وجود گوناگونی سلیقه منافع ملی و انقلابی را بر هر چیز دیگری ارجح داند.

حاجتمند در انتهای این گفت وگو بیان کرد: سینما امروز محدود به یک سلیقه آن هم سینمای کمدی شده است درحالی که تمامی ژانرهای سینمایی قابلیت جذب گیشه را دارند تنها کافی است نحوه عرضه و تبلیغ آثار سینمای شکلی عادلانه داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha