دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتاب «مؤتمر السقیفه»

حوزه/ به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب «مؤتمر السقیفه» اثر باقر شریف الرضی به زبان هوسایی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب «مؤتمر السقیفه» اثر باقر شریف الرضی به زبان هوسایی ترجمه و منتشر شد. این اثر تحلیل و تبیینی از اختلافات مسلمانان پیرامون مسأله جانشینی رسول خدا صلی الله علیه وآله پس از رحلت آن بزرگوار به همراه مروری کوتاه بر حوادث تاریخ صدر اسلام است.

سرآغاز سخن ترسیمی از فضای عمومی پیدایش اسلام در میان قبیله قریش و منطقه حجاز و معرفی دشمنان اصلی اسلام قرار داده شده است. جایگاه خلافت در اسلام، اولین مطلبی است که نویسنده به آن پرداخته و آن را از ضروریات اسلام و مورد تأکید فراوان رسول خدا صلی الله علیه و آله برشمرده است.

همچنین در این قسمت موضوع تعیین امام علی علیه السلام به عنوان جانشین از سوی پیامبر صلی الله علیه و آله مورد بحث و بررسی مؤلف قرار گرفته است. در ادامه به نقطه نظر قرآن و سنت در این رابطه توجه گردیده است، حمایت های فراوان پیامبر صلی الله علیه و آله از مسأله جانشینی امام علی علیه السلام در مقابله با خطرهایی که پس از وی در سطح جامعه گریبان گیر امت اسلامی خواهد شد و اشاره هایی به واپسین روزهای زندگانی پیامبر صلی الله علیه و آله از مطالب بعدی کتاب است.

گزارشی تفصیلی از واقعه سقیفه و بررسی نقش و عملکرد موافقان و مخالفان و همچنین نگاهی به پیامدهای آن از مباحث پایانی کتاب است.

کتاب «مؤتمر السقیفه» از سوی منیر محمد سعید به زبان هوسا ترجمه و در قطع وزیری منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می توانند به ساختمان معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به آدرس قم، بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه ۶ مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۱۳۱۳۰۷ تماس بگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha