شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شادگان

حوزه/ مراسم جشن ولادت ائمه معصومین علیهم السلام و سرداران کربلا برای طلاب و کادر در مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شهرستان شادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم جشن ولادت ائمه معصومین علیهم السلام و سرداران کربلا برای طلاب و کادر در مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) شهرستان شادگان برگزار شد.

در این مراسم خانم آلبولافی، مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) گفت: راز محبوبیت امام حسین (علیه السلام) و کاری که تا آخر عالم بی نظیر انجام می‌دهد و دلیلِ آن قربانی عظیم در روز عاشورا، تنها عشق خداست.

وی افزود: براساس حدیث شریف «القلبُ حرمِ الله فلا تُسکِن فی حرمِ اللهِ غیرِ الله؛ دل حرم خداست و در حرم خدا کسی را جز خدا قرار مده» و در کلام و مناجات امام حسین(ع) آمده است که ؛«ماذا وجدَ مَنْ فقدکَ؛ چه دارد، کسی که تو را ندارد» کسی می تواند این سخنان را بفرماید که عشق و یاد خدا را دارایی بداند.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(ص) خاطرنشان کرد: در این روایت شریفه و فرازی که از مناجات امام حسین(ع) نقل شده، ثابت شد، دارایی کمتر از خدا ضرر است و این همان معنای حقیقی «لا الهَ الّا الله» است که بزرگترین تجارت ما در دنیا و عقبی خواهد بود.

خانم آلبولافی گفت: اگر دل خواست در غیر از این مسیر اسیر شود و هرگاه یک حسرت در هر کجای زندگی خود حس کردیم، بگوییم؛ «لا الهَ الّا الله» این اکسیر کارساز است و غصه و حسرت ما را از بین می برد، بنابراین، شیعه حقیقی؛ «لا خوفٌ علیهِم و لا هُم یَحزنون» خواهد شد.

از دیگر برنامه های مراسم جشن ولادت ائمه معصومین علیهم السلام و سرداران کربلا می توان به قرائت قرآن، مولودی، اجرای مسابقه ها محتوایی و پذیرایی اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha