یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قمی

حوزه/ شهید حسین قمی همراه با حاج قاسم سلیمانی، به کمربند امنیتی بغداد وارد شد و به مجاهدت پرداخت و توانست با کمک مردم و جوانان و جبهه مقاومت در عراق، داعش را شکست دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، سرهنگ پاسدار شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی، با نام مستعار «حسین قمی» فرزند محمد، متولد ۳۰ شهریور ۱۳۶۴ در روستای شلمانِ از توابع لنگرود بود. محمد حسین‌پور، پدر شهید، از فرماندهان باسابقه دفاع مقدس و از استادان دانشگاه امام حسین (ع) سپاه در تهران است. مرتضی حسین پور با سن کمی که داشت، در کنار فرماندهان باسابقه جنگ تحمیلی قرار گرفت و با توجه به نبوغی که در عملیاتها علیه داعش در عراق و سوریه از خودش نشان داد، به حسن باقری امروز، شهرت یافت و علی رغم سن کمش به درجه سرهنگی رسیده بود.

وی در زمان شهادت فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون بود و در آزادسازی مناطق بسیاری از سوریه و عراق خصوصا در عملیات محاصره شهر سامرا و منطقه زینبیه دمشق، عملیات آزادسازی شهر راهبردی بیجی و عملیات آزادسازی مناطق اطراف شهر حلب سوریه نقش کلیدی ایفا کرد. وی در زمره قهرمانانی بود که پس از حملات و تسلط وحشت انگیز نیروهای داعش به اکثر استان های عراق، در خرداد ۱۳۹۳ همراه با حاج قاسم سلیمانی، به کمربند امنیتی بغداد وارد شد و به مجاهدت پرداخت و توانست با کمک مردم و جوانان و جبهه مقاومت در عراق، داعش را شکست دهند و از حومه پایتخت عقب برانند. مرتضی در روز ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ در حین عملیات علیه داعش در سوریه به شهادت رسید، در حالی که ۳۲ ساله بود. وی فرمانده‌ی شهید محسن حججی بود.

حسن العبادی نماینده کتائب سید الشهدا در ایران و از دوستان شهید «سردار حسین قمی » در گفت و گو با خبرنگار بین الملل حوزه به بیان روزهای آخر این شهید و نحوه شهادت او پرداخت.

حسن العبادی نماینده کتائب سیدالشهدا در گفت وگو با خبرنگار حوزه با اشاره به برخی از ویژگی‌های شهید سردار حسین قمی اظهار کرد: شهید سردار حسین قمی فرمانده نیروهای حیدریون در سپاه پاسداران و از فرماندهان حکیم و نزدیک به شهید حاج قاسم سلیمانی بود. شهید قمی فرمانده کم نظیری در عرصه های جهادی بود و همیشه در خط مقدم جنگ‌ها در کنار مجاهدین علیه دشمنان بود.

وی با اشاره به مناطق عملیاتی حضور شهید سردار قمی ادامه داد: شهید سردار قمی را همیشه در سامرا می دیدیدم که صبح و عصر به زیارت امامین عسکرین می رفت و به سمت میدان جنگ اطراف صلاح الدین به شکل پنهانی و علنی در رفت وآمد بود و در بخش‌های عملیاتی اطراف سامرا حضور داشت.

نماینده کتائب سیدالشهدا در خصوص آخرین روزهای عمر جهادی شهید سردار قمی گفت: آخرین موقعیت او قبل از شهادت را به یاد داریم، که سردار شهید حسین قمی تماس تلفنی دریافت کرد و به او خبر دادند که یگان‌هایی از حشد الشعبی در مرز مورد حمله قرار گرفته‌اند، او به سرعت به سمت منطقه عملیاتی که در مرز سوریه بود رفت. منطقه‌ای که سامرا را از طریق منطقه الصینیه و سپس به مرز سوریه و عراق وصل می‌کند، مسافت طولانی و جاده بسیار پر دست انداز و بسیار تاریک بود.

وی در این باره تصریح کرد: این منطقه از یک منطقه عملیاتی عبور می‌کند که در کنترل داعش بود، منظورم منطقه الصینیه است که بیشتر خیابان‌ها و خانه‌های آن مین گذاری شده بود یا حاوی بقایای جنگی زیادی بود، ما تلاش کردیم تا جاده ای را به سمت مرز باز کنیم و مین ها را حذف کردیم و شهید سردار حسین قمی در این مسیر حرکت می‌کرد.

العبادی با توضیح شرایط این عملیات مهم گفت: شهید سردار حسین قمی وارد مرز سوریه شد، داعش به صورت انبوه و با سلاح های بسیار سنگین و مدرن فراتر از آنچه تصور می‌شد مورد حمایت نیروهای آمریکایی و صهیونیستی قرار گرفت، هواپیماهای آمریکایی و صهیونیستی در تلاش بودند تا تعداد زیادی از داعشی ها را در این منطقه پیاده کنند. سردار شهید حسین قمی با گروه کوچکی از مجاهدان وارد شد، و با نیروهای آمریکایی، صهیونیستی و داعشی درگیر شد و آنها نیز با او ساعاتی درگیر شدند.

دوست و هم رزم شهید قمی در خصوص نحوه شهادت سردار قمی توضیح داد: آنها به دلیل آنکه نیروهای دشمن زیاد بودند و سلاح های بسیار سنگین همراه داشتند موفق نشدند همه را از بین ببرند. شهید قمی به شدت مجروح شده بود، هوا بسیار نامناسب و همراه با گرد و غبار بود با ما تماس گرفتند تا ما به میدان نبرد رسیدیم و وی را مجروح پیدا کردیم و پس از رساندن به بیمارستان صحرایی، سردار حسین قمی و یارانش به شهادت رسیدند. اما نیروهای دشمن از ترس و وحشت نام این رهبر بزرگ فرار کردند و تجهیزات و ماشین‌های دشمن و سلاح های ویرانگرشان به دست ما افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha