سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خانم متولیان

حوزه/معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حدود ۸۰ درصد کرسی‌ها در مدارس علمیه خواهران توسط بانوان اجرا و برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم فاطمه کبری متولیان در جمع مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران استان گلستان از برنامه ۵ ساله برای رشد فضای علمی و پژوهشی در مدارس علمیه خواهران خبر داد.

وی با اشاره به افتخارات و رتبه پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان گلستان گفت: تمام افتخاراتی که در این استان وجود دارد، مرهون تلاش و همت یکایک مدیران و معاونان پژوهش در این استان است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران بر ضرورت هم‌افزایی و استفاده از تجربه، توان و همت برای حفظ و رشد فضای علمی ایجاد شده در استان گلستان تاکید کرد و برنامه ۵ ساله را فرصتی برای رشد فضای علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران دانست.

خانم متولیان برنامه ۵ ساله را از افتخارات حوزه‌های علمیه خواهران دانست و گفت: ابلاغ برنامه پنج ساله، آن هم به این جامعی یکی از امتیازات حوزه‌های علمیه خواهران است که مشخص کرده است در سال های آینده باید به کجا رسید و برنامه‌ها را بر اساس آن تنظیم کرد.

وی اظهار کرد: تمام فعالیت‌های پژوهشی به‌طور دقیق در این برنامه مشخص شده و یکی از آن برنامه‌ها، جذب اساتید راهنما، مشاور و داور با لحاظ جذب حداکثری اساتید خانم است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران به دستاوردهای معاونت پژوهش طی دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: راه اندازی درگاه مستقل در پایگاه استنادی isc برای حوزه‌های علمیه خواهران یکی از این دستاوردها است.

خانم متولیان افزود: پایگاه isc پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و از پایگاه‌های معتبر است که رتبه علمی مراکز علمی ایران و تمام کشورهای اسلامی را مشخص می‌کند؛ در همین راستا، با راه اندازی درگاه مستقل حوزه‌های علمیه خواهران در isc تمام آثار علمی و فعالیت های طلاب شامل پایان نامه‌، رساله‌، مجلات، نشریات، همایش‌ها و کرسی‌های علمی مدارس علمیه خواهران در این پایگاه استنادی ثبت خواهد شد و به منصه ظهور می رسد.

وی گفت: یکی از رسالت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در افق ۱۴۱۴ رسیدن به مرجعیت علمی و راهبری علمی کشور و دنیاست که برای رسیدن به آن باید بتوان فعالیت‌های بانوان طلبه را با ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها بر روی پایگاه isc به همگان عرضه کرد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران جایگاه نشریات علمی پژوهشی بانوان طلبه را از دیگر دستاوردهای حوزه علمیه خواهران معرفی کرد که مستقل و بدون اتکاء به حوزه علمیه برادران و وزارت علوم می‌توان رتبه علمی-پژوهشی نشریات حوزه علمیه خواهران را بررسی کرد.

متولیان در ادامه گفت: حدود ۸۰ درصد کرسی‌ها در مدارس علمیه خواهران توسط بانوان اجرا و برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه کرسی علمی-ترویجی، علمی-پژوهشی، نقد و مناظره، نقد و بررسی در دنیای امروز جایگاه ویژه‌ای است که به موجب آن طلاب بتوانند با برنامه‌ریزی منظم سطح علم خود را بالا ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha