دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ویژه برنامه های نیمه شعبان در خوزستان

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری پویش ملی «مرا دریاب» خبر داد و گفت: احیای شب نیمه شعبان در گلستان شهدا و هم چنین شادپیمایی یاوران مهدوی صبح روز نیمه شعبان از ساعت ۹ و نیم از میدان احمد آباد تا میدان امام علی (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علیرضا ناجی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های اعیاد شعبانیه استان اصفهان اظهار داشت: یکی از رسالت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اصفهان تشکیل ستاد شعبانیه بوده و محور اصلی، مردمی‌سازی این برنامه‌ها است.

وی با بیان نام گذاری هر یک از روزهای این ایام گفت: از پنجم ماه شعبان تا نیمه شعبان نام گذاری شده است که شامل «مهدویت و امید آفرینی»، «انتظار و اقتصاد مقاومتی»، «مقاومت و تمدن‌سازی»، «خانواده منتظر و فرهنگ مقاومت» و «انتظار و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری پویش ملی «مرا دریاب» خبر داد و افزود: احیای شب نیمه شعبان در گلستان شهدا و هم چنین شادپیمایی یاوران مهدوی صبح روز نیمه شعبان از ساعت ۹ و نیم از میدان احمد آباد تا میدان امام علی (ع) برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اعزام مبلغ و روایتگر مهدویت به مجموعه‌های فرهنگی و دولتی و مردمی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، پخت نان گرم برای مناطق محروم، جمع‌آوری افراد شاخص برای تولید محتوا و مساعدت در پخت غذای هیئت‌های اعزامی به جمکران از دیگر برنامه‌های این ایام است.

استقبال و حرکت‌های مردمی در موضوع مهدویت رو به رشد بوده

گفتنی است در بخش دیگری از این نشست خبری حجت الاسلام مهدی نیلی‌پور نیز به برخی از برنامه های نیمه شعبان در اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: شعار کشوری دهه شعبان «مهدویت، مشارکت و مقاومت» است که هر یک بر مبنایی انتخاب شده است.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان با بیان این که تجربه نشان داده استقبال و حرکت‌های مردمی در موضوع مهدویت رو به رشد بوده است گفت: امسال به همت هیئت رزمندگان ۴۴۰ اتوبوس از اصفهان به جمکران اعزام می‌ شود.

تربیت ۲۰۰ رابط مهدویت

وی اضافه کرد: ۲۰۰ رابط مهدویت تربیت شده و در حال آموزش در پایگاه‌های مختلف اصفهان در خصوص موضوع مهدویت و پاسخ‌گویی به شبهات هستند و بیش از ۵۰۰ نفر فارغ‌التحصیل در رشته مهدویت و ۱۶۰ موضوع پایان نامه با مشارکت دانشگاه آزاد بر محور معارف مهدویت اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: پنج سبک آموزشی حضوری‌، مجازی، مکاتبه‌ای، کارگاه آموزشی و پرده خوانی در این بنیاد انجام می‌شود و غرفه‌های مختلفی بر همین اساس در بنیاد تبیین شده تا تفکر مهدویت و انتظار موجی از امید و حرکت‌های پشتوانه را ایجاد نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha