یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1138871
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
کارگاه تحکیم بنیان خانواده در عنوان ‌ازدواج آسان در مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون

حوزه/ استاد حوزه علمیه ملاک ازدواج را اخلاق و دیانت معرفی کرد و گفت: در زمانه حاضرهدف ازدواج از مسیر صحیح خود خارج شده و معیار اساسی آن جهیزیه های سنگین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، کارگاه تحکیم بنیان خانواده با عنوان ‌ازدواج آسان با حضور خانم زینب السادات حسینی نیک استاد حوزه، طلاب، اساتید و کادر در مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون برگزار شد.

در این کارگاه خانم حسینی نیک با اشاره به اینکه ماه شعبان یک دهلیز برای رسیدن به ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: در این ماه انسان باید تمام تلاش خود را به کار ببرد تا بتواند با تهذیب و اصلاح نفس راه کمال و مدارج عالی را طی کند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از بیماری های روانی و عاطفی به افراد مجرد برمی گردد، گفت: عواملی از جمله "افزایش انتظارات و توقعات "زن و مرد مانند میل به خریدن مسکن، تقاضای جهیزیه و مهریه سنگین باعث شده اند مسأله ازدواج در زمانه حاضر به تاخیر بیفتد که عمده فساد در جامعه به دلیل ازدواج نکردن است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب " که ازدواج را آسان بگیرید"، افزود: خانواده با آسان گرفتن مراحل ازدواج از جمله مهریه متعادل، جهیزیه می توانند زندگی را برای جوانان خود ساده و زیبا نمایش بدهند.

حسینی نیک مهریه بالا را از جمله عمده ترین مشکل ازدواج خواند و ادامه داد: بالا بردن نرخ مهریه باعث مشکلات فراوانی در ازدواج از جمله طلاق می شود، ضروری است که مسلمانان از پیامبر اکرم(ص) در مسأله ازدواج حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) الگو بگیرند.

وی تصریح کرد: ازدواج که پیوند بین دو انسان است نباید با مهریه سنگین این پیوند سست و روح معنویت آن از بین برود و طبیعت ازدواج از حالت عادی خارج شود و نباید تبدیل به عرصه تجارت و خرید فروش شود.

این استاد حوزه علمیه ملاک ازدواج را اخلاق و دیانت معرفی کرد و گفت: در زمانه حاضر هدف ازدواج از مسیر صحیح خود خارج شده و معیار اساسی آن جهیزیه های سنگین است که این امر باعث کمتر شدن نرخ ازدواج و افزایش سن ازدواج و مجرد ماندن افراد می باشد.

خانم حسینی نیک ادامه داد: یکی دیگر از عوامل عدم ازدواج جوانان، نداشتن مسکن است ضروری می باشد که خانواده ها برای برقراری آرامش و ثبات زندگی فرزندان خود سخت گیر نباشند و تا جایی که می توانند آسان بگیرند تا جوانان بتوانند زندگی خوب و راحتی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha