یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1139047
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
ناو

حوزه/نیروی دریایی سپاه امروز به دو ناو اقیانوس پیمای جدید رادارگریزی مجهز شد که شناورهایی آلومینیومی با بدنه کاتاماران هستند و انواعی از تسلیحات را در خود جای داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، نیروی دریایی سپاه امروز در ادامه رشد قدرت افزایی خود شاهد به آب اندازی دو ناو در کلاس شهید سلیمانی بود.از این کلاس قبلا دو ناو شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی به آب انداخته شده بود و حالا دو فروند دیگر نیز با حضور سرلشکر باقری با نام های شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه الحاق شدند.دو ناو شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به ترتیب به منطقه منطقه یکم نیروی دریایی سپاه در بندرعباس و منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در بوشهر ملحق شدند.

قدرت افزایی مدرن

با این الحاق و با توجه به وجود ناوهای متنوع شهید ناظری، شهید سلیمانی، شهید ابومهدی و شهید رودکی و سیاوشی و ... عملا نیروی دریایی سپاه، بطور رسمی اولین ناوتیپ سنگین خود را تشکیل می‌دهد.شناورهای نسل جدید سپاه در کلاس شهید سلیمانی با داشتن آلیاژ آلومینیومی و ساخت کاتاماران عملا چالاکی ویژه‌ای برای حرکت مستمر با سرعت بالغ بر ۶۰ کیلومتر بر ساعت دارند. آنها در فورس ۶ دریا پیش می‌روند و در فورس ۵ قابلیت رزمی دارند و چون از طراحی خاص در بدنه بهره می‌برند، امواج دریا تاثیر کمتری بر آنها دارند و در تلاطم‌های امواج، آرامش خاصی دارند.

بدلیل طراحی خاص، در دریا رادار گریزند و در آنها سیلوهای عمود پرتاب سامانه پدافندی نواب جانمایی شده است.قابلیت حمل و به آب اندازی و از آب گیری ۳ فروند شناور موشک انداز کلاس عاشورا یا طارق و بهره گیری از موشک‌های کروز با برد ۷۰۰ کیلومتر در این شناورهای ۶۷ متری از ویژگی‌های آن بشمار می‌رود.

این شناورها همچنین می‌توانند یک بالگرد با خود همراه کرده و نیز شرایط زیست مطلوب خدمه را دارا هستند و ۴ موتور قدرتمند در آنها تدارک دیده شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha