دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1139109
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
انتخابات

حوزه/ "انتخابات چرا؟ چگونه؟ " کتابی است به قلم سعید اشیری که مشتمل بر مهم‌ترین توصیه‌های انتخاباتی رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب "انتخابات چرا؟ چگونه؟ " در ۱۰۸ صفحه و در قالب هفتاد گزاره و هشت فصل موضوعی تنظیم شده و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی به زیور طبع آراسته شده است.

در فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری که در این کتاب آمده، می خوانیم؛ انتخابات، مظهر «حماسه‌ی سیاسی» است؛ مظهر اقتدار نظام اسلامی است؛ مظهر آبروی نظام است. آبروی جمهوری اسلامی به انتخابات و حضور مردم در پای صندوقهای رأی و تأثیر یکایک مردم در انتخاب مدیران کشور است. انتخابات مظهر اراده‌ی ملّی است، نماد مردم‌سالاری اسلامی است.

اختلاف سیاسی مانعی ندارد؛ اختلاف نظر مانعی ندارد؛ مبارزات انتخاباتی به شکل سالم، مانعی ندارد؛ امّا خراب‌کردن یکدیگر، خراب کردن چهره‌ی کشور، خراب کردن ذهن مردم و چهره‌ی مسئولین دلسوز، اشکال دارد. ایجاد سؤال و ابهام در ذهن مردم، اشکال دارد. با وحدت و یکپارچگی، کأنّهم بنیانٌ مرصوص؛ مثل یک دژ پولادین، در مقابل دشمن بایستید؛ مثل چند برادر در یک خانه. ممکن است دو برادر از یکدیگر کدورت و گله هم داشته باشند، امّا در مقابل کسی که به خانه‌ی آنها حمله میکند، دوش‌به‌دوش، باید در کنار هم بایستند. آحاد ملّت باید این‌گونه باشند. این یکی از ویژگی‌هایی است که دراین سنگر می‌توانید حفظ کنید.

خطّ امام و ارزشها و وصیّت‌نامه‌ی او را فراموش نکنید. آنچه را که این ارزشها به شما می‌آموزد، آنها را در آدمی سراغ کنید و وقتی پیدا کردید؛ قربةً إلی ‌الله و محض رضای خدا، نام او را در صندوق رأی بیندازید. قوی‌ترین و آخرین ضربه را ملّت در روز نهم دی و بیست‌ودوی بهمن وارد کرد. کار ملّت ایران در بیست‌ودوّم بهمن، کار عظیمی بود؛ نُه دی هم همین‌جور. یکپارچگی ملّت آشکار شد. همه‌ی کسانی که در عرصه‌ی سیاسی به هر نامزدی رأی داده بودند، وقتی دیدند دشمن در صحنه است، وقتی فهمیدند اهداف پلید دشمن چیست، نسبت به آن کسانی که قبلاً به آنها خوشبین هم بودند، تجدیدنظر کردند؛ فهمیدند که راه انقلاب این است، صراط مستقیم این است. در بیست‌ودوی بهمن، ملّت همه با یک شعار وارد میدان شدند. خیلی تلاش کردند، شاید بتوانند بین ملّت دودستگی ایجاد کنند؛ امّا نتوانستند و ملّت ایستاد؛ این پیروزی ملّت بود. از بیست‌ودوّم خرداد تا بیست‌ودوّم بهمن - هشت ماه - یک فصل پرافتخار و پرعبرتی برای ملّت ایران بود؛ این یک درس شد. آگاهی جدیدی به وجود آمد. فصل تازه‌ای در بصیرت ملّت ایران گشوده شد. این یک زمینه‌ی بسیار مهمّی است. باید بر اساس این زمینه، حرکت کنیم.

حماسه‌ی سیاسی یعنی حضور آگاهانه‌ی مردم در صحنه‌ی سیاست کشور و مدیریت کشور؛ نمونه‌ی بارزش همین حادثه‌ی انتخابات است که اندکی بعد ان‌شاءالله به توفیق الهی در وقت مقرّر با حضور و شرکت شوق‌آفرین مردم انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha