یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1139194
۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
شماره ۲۴۹ ماهنامه فکه

حوزه/ شماره ۲۴۹ ماهنامه فکه با مطالب فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و پرونده‌ای درباره شهید سیدرضی موسوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شماره ۲۴۹ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی «فکه» منتشر شد. در این شماره مطالبی چون؛ ابهت پوشالی (واکنش رسانه‌های اسرائیلی به شهادت سردار سید رضی موسوی)، پشتوانه مقاومت (گفت‌وگو با سردار حاج حیدر از فرماندهان جبهه مقاومت) و سرباز سید رضا (گفت‌وگو با همسر سردار شهید جبهه مقاومت سید رضی موسوی) را می‌خوانیم.

در صفحه ۱۲۹ نشریه مطلبی با عنوان پرونده ویژه سردار شهید سید رضی موسوی با عنوان «مشکل‌گشا» به چاپ رسیده است. در بخش ابتدایی این مطلب می‌خوانیم؛ «بعضی‌ها جهاد و مبارزه برایشان یک راه ممتد و همیشگی است، گاهی زمان و مکانش تغییر می‌کند یا شاید عنوان و صبغه‌اش، اما هدف نه! یکی است؛ جهاد در راه خدا برای دفاع از موجودیت اسلام. حالا بستر این جهاد، خاکریزی باشد میان گرمای طاقتفرسای خوزستان یا سنگری سخت و سرد در دل کوهای کردستان، خیلی فرق نمی‌کند این‌که داخل مرزهای خودت بجنگی و سینه به سینه دشمن بایستی یا هزاران کیلومتر آنطرف‌تر، در سرزمینی غریب، دشمنی سیاهدل و سیاه‌پوش را نشانه بگیری، توفیری ندارد. سال ۵۹ باشد و زیر بیست سالت باشد یا سال‌ها گذشته باشد و سی‌واندی سال از پوشیدن لباس رزمت گذشته باشد و گرد سپیدی و میانسالی بر سر و محاسنت نشسته باشد هم فرقی نمی‌کند...»

در بخش دیگری از ماهنامه با خواهر شهید سیدرضی موسوی گفت‌وگویی انجام شده است. در فرازهایی از این مصاحبه آمده؛ «فریبا موسوی هستم. متولد ۱۳۵۲ زاده تهران. در مدارس منطقه یک تهران دبیر شیمی هستم. شهید سیدرضی موسوی فرزند اول خانواده و متولد یکم مهر سال ۱۳۴۱ در تهران بود. فرزند دوم ، خواهر بزرگم، پریوش که متولد ۱۳۴۲ است و مربی امور تربیتی بود و چند سالی است که بازنشسته شده است. بعد من و بعد از من خواهر کوچکم فاطمه که در سال ۱۳۵۴ به دنیا آمد... دو سه روز قبل از شب یلدا برادرم تماس گرفت. دوباره شب یلدا که همه دور هم جمع بودیم از سوریه زنگ زد و با مادرم و چند نفر دیگر صحبت کرد. مجدد شنبه همان هفته‌ای که دوشنبه‌اش به شهادت رسید تلفن زنگ خورد و برادرم بود. با مادرم کلی شوخی کرد. اصلا این تعداد تماس تلفنی در این مدت کوتاه سابقه نداشت...»

گفت‌وگوی دیگر این ماهنامه به سخنان حمیدرضا دهقانی همکار قدیمی شهید سیدرضی اختصاص دارد. در بخشی از این مصاحبه آمده؛ «بخشی از کار سید در فرودگاه بود و همه هماهنگی‌های پروازی را او انجام می‌داد؛ چون آن زمان هیچ پرواز عادی وجود نداشت و همه هواپیماها پروازهای ویژه‌ای بودند که باید با هماهنگی انجام می‌شد. و شهید موسوی صفر تا صد کار را پیگیری می‌کرد تا جایی که وقتی از هواپیما پیاده می شدیم او جلوی پلکان با همان لبخند همیشگی ایستاده بود...»

این نشریه در ۵۶ صفحه و به سردبیری زهرا عابدی به چاپ رسیده است. موسسه فرهنگی هنری جنات فکه صاحب امتیاز این ماهنامه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha