چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
فرزند شهید موسوی دبیر دوم حزب الله لبنان

حوزه/فرزند شهید موسوی دومین دلیر کل حزب الله لبنان گفت: نقش زن در مقاومت اسلامی بر علیه ظلم، تجاوزگری و استکبار را نباید کوچک شمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، سیده بتول موسوی‌زاده، فرزند دبیر دوم حزب الله لبنان، در سومین محفل «خیرات حسان» که در حاشیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: پدر شهید من سید عباس موسوی از مؤسسین حزب الله لبنان عالمی مجاهد، متواضع، الهام‌بخش برای روحانیون و مجاهدان پس از ۶ ماه از دبیرکلی حزب الله به درجه شهادت نائل آمد؛ مادرم «شهیده سیده سهام موسوی» عالمه و مجاهده نیز همواره در کنار پدرم بود.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به عنوان قاتل انبیا و پیامبران پدرم را ترور کرد، افزود: برادر شهیدم «سید حسین» نیز در کنار پدر و مادرم شهید شد، در یکی از دیدارها امام خمینی (ره) دست به سر او کشیده و چشمانش اشکبار شد و به او «حسین مظلوم» گفت.

فرزند شهید موسوی تصریح کرد: شهادتی بی نظیر آرزوی پدرم بود و برای مقاومت از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، در نهایت نیز مدال شهادت را دریافت کرد؛ می‌توان شهادت همانند پدر و مادرم و شفاعت آنها را در فردای قیامت آرزو کرد.

خانم موسوی با اشاره به فرمایش خداوند در آیه «إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» یادآور شد: جهان امروز شاهد تجلی بهترین توسعه انسانیت است، معلمان این مکتب بزرگ‌زنان مقاومی هستند که به قرآن چنگ زده، از تعالیم قرآن تأسی گرفته و التزام عملی هم دارند؛ در تمامی محور مقاومت اسلامی و به ویژه غزه که بیش از چهار ماه درگیر مقاومت است، توجه و تعجب غرب را شاهدیم.

وی با اشاره به اینکه دلیل این مقاومت بی‌نظیر غزه برای همگان باعث تعجب شده عنوان کرد: غرب امروز انگشت به دهان ایستادگی مردم غزه را تماشا می‌کند؛ امروز غرب در مقابل کلماتی چون «الله اکبر»، «الحمدلله»، «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» متعجب شده و مفهوم «خدایا از ما بپذیر همه وجودمان فدای قدس را» درک نمی‌کند.

فرزند دومین دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه از دلایل این ایستادگی فقط می‌توان به قدرت و صبوری الهام گرفته از قرآن کریم اشاره کرد، گفت: امروزه دوباره در حال مطالعه قرآن برای کشف رازهای مخفی آن هستند؛ قرآن یکی از دو امانتی است که اگر به آن توسل کنیم، به ویژه در مهلکه جنگ بین حق و باطل هرگز گمراه نمی شویم.

وی با اشاره به اینکه هرگز نمی‌توان نقش زنان مسلمان در این جنگ و رویارویی با استکبار و اشغالگری رژیم صهیونیستی را نادیده بگیریم و این موضوع امروز بیش از هر زمان دیگری این مکتب بر همگان آشکار شده بیان کرد: تلاش‌های برادران مقاوم و مومنی که در مسیر قرآن، اهل بیت و ولایت مبارک فقیه قدم برداشتند، به دلیل جانفشانی زنان مجاهدی که فرزندان شهید و آزادگانی را تربیت کردند، موفقیت‌آمیز بود.

خانم موسوی با اشاره به اینکه زنان در جبهه مقاومت میزبان مجاهدان و رزمندگان در خانه‌های خود بودند، حتی به قیمت آنکه امنیتشان به خطر افتاده و دستگیر یا شهید شوند، گفت: نقش زن در مقاومت اسلامی بر علیه ظلم، تجاوزگری و استکبار را نباید کوچک شمرد؛ این نقش نیازمند صبوری، ایمان و توکل بر خداوند متعال است که اشکال متعدد آن در حمایت و حفاظت از مجاهدان و رزمندگان و پشتیبانی و حمایت معنوی آنها قابل مشاهده است.

فرزند شهید موسوی افزود: زنان انسان‌رسانه‌هایی هستند که توجه جهان را به مسائل و ارزش‌ها جلب می‌کند؛ آنها تدوینگر مظلومیت در برابر چشم جهانیان هستند و امروز غرب را رسوا و جنایت‌هایش را برملا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زنان کارخانه‌های انسان‌سازی مقاومت در میان کودکان و نوجوانانی هستند که بذر وطن‌پرستی و وطن‌دوستی را در دل آنها کاشته و قله‌های اخلاق و مکارم اخلاق را در فرزندان خود رشد می‌دهند، گفت: جهاد و مقاومت این زنان در این ۷۰ و اندی سال گذشته در مقابل اشغالگری را باید ستود، شکی نیست که وقتی از رنج غزه می‌گوییم خوب است ولی شایسته‌تر اینکه از شجاعت زنان غزه بگوییم؛ در پاسخ به این سوال که چرا رژیم صهیونیستی مناطق مسکونی غزه را مورد هدف قرار می‌دهد، باید گفت که پاسخ زنان شجاع و قهرمان غزه هستند.

فرزند شهید موسوی  یادآور شد: زنان غیور غزه مردان خود را به میدان جنگ گسیل کردند، در حالی که می دانستند، خانه هایشان در معرض بمباران است و شاید بر سرشان آوار شود؛ بی‌شک زن مسلمان مقاوم که در راه قرآن قدم برمی‌دارد، نقش اول و اساسی را در میدان مقاومت ایفا می‌کند.

وی اضافه کرد: جوانان و مردان مقاوم که امروز به دشمن حمله کردند، مادران، همسران و دخترانی دارند که اگر موافقت، حمایت و پشتیبانی آنها نبود، این مردان توانایی رفتن به میدان را نداشتند؛ بر سر همین زنان موشک‌ها آوار و بمباران شده و زنان بسیاری هم شهید شدند.

فرزند شهید با اشاره اینکه تاریخ مقاومت زنان این چنینی را بسیار خلق کرده، زنان بی‌نظیر و فداکاری در لبنان و غزه که حتی تا سه فرزند را تقدیم مقاومت کردند، یادآور شد: این زنان امروز در غزه در محاصره قرار دارند؛ آنها حتی آب، برق و نیازمندی‌های اولیه خود را هم ندارند ولی کوتاه نمی‌آیند و آیات قرآن و شعار «هیهات منا الذلة» را مدام تکرار می‌کنند.

وی عنوان کرد: امروز شاهد زنانی هستیم که پاره‌های تن خود را تقدیم وطن، مقدسات و کرامت امت اسلامی کردند؛ این زنان نه در گوشه یا حاشیه تاریخ بلکه در متن حادثه‌های گران‌سنگ تاریخ قابل مشاهده هستند، زنانی که تربیت نسلی را به دوش می‌کشند که کلید پیروزی جبهه مقاومت است.
موسوی با اشاره به اینکه امروز شاهد زن فلسطینی هستیم که بر آوار خانه خود نشسته و نصر و پیروزی را به همه بشارت می‌دهد، بیان کرد: در یمن شاهد کودکان قهرمانی هستیم که با وجود شهادت پدران، مادران و ویرانی خانه هایشان بر علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا شعار می‌دهند؛ این تربیت قرآنی است که جبهه مقاومت را حمایت می‌کند.

خانم موسوی با اشاره به اینکه در لبنان زنان بسیاری شهید شده و یا شهیدانی را تقدیم کردند ولی صابر، محکم و مقام ایستاده‌اند، تصریح کرد: زنان بسیاری در غزه در کنار خانواده‌های خود شهید شدند؛ آنهایی که شهید نشدند نیز بر بالین پاره‌های تن فرزندان خود ایستاده و به آنها تو برتر از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نیستی را می‌گویند.
وی در پایان یادآور شد: امروز زنانی را می‌بینیم که مدافعان حرم دختر امیرالمومنین (ع) هستند، آنها در برابر داعشی که فرزندان و نوادگان یزید و بنی امیه هستند، ایستادند؛ این همان مکتب قرآن و صبر و پیروزی خون بر شمشیر است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha