جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/نشست "مشارکت حداکثری تجلی اراده ملی، بسترسازی تمدن نوین اسلامی"

حوزه/حجت الاسلام جعفرزاده گفت: انجمن‌های اسلامی به عنوان مردمی‌ترین جریان در جامعه، می‌توانند در تبیین وظایف اصلی نمایندگان مجلس و مطالبه‌گری از آنها برای ایفای درست وظایفشان نقش‌آفرین باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده صبح چهارشنبه در نشست "مشارکت حداکثری تجلی اراده ملی، بسترسازی تمدن نوین اسلامی" که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث انتخابات باید ابتدا وظایف اصلی نمایندگان به مردم تبیین شود و بر اساس آن وظایف، مطالبه‌گری انجام شود.

وی با بیان اینکه شور انتخاباتی همراه با انتخاب آگاهانه مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: همگان باید در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در راستای مشارکت حداکثری همراه با انتخاب آگاهانه فعالانه در میدان حاضر باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری و تاثیرگذاری آن در مقدرات کلان جامعه، بر حساسیت انتخابات این مجلس تاکید کرد.

جعفرزاده مطالبه‌گری را عامل مؤثر در تحقق آرمان‌های نظام اسلامی دانست و گفت: نمایندگان مجلس دو وظیفه مهم قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد مسئولین را برعهده دارند که مردم باید در این زمینه مطالبه‌گری کرده و نحوه ایفای مسئولیت از سوی نمایندگان را مورد چالش و بررسی قرار دهند.

وی در ادامه به تشریح وظایف اصلی نمایندگان مجلس پرداخت و گفت: قانون‌گذاری، نظارت بر عملکرد دولت، ارائه نظرات مشورتی به رئیس جمهور و سایر قوا، و پیگیری مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه از جمله وظایف اصلی نمایندگان مجلس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان با تاکید بر ضرورت حضور فعال مردم در انتخابات، از انجمن‌های اسلامی خواست تا در تبیین وظایف نمایندگان و تشویق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو نقش‌آفرینی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha