یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز جمعه اهواز موسوی فرد امام جمعه اهواز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان کرد: در زمان انتخابات به سراغ نامزد دارای ملاک ها می روند. کسی که سفره های کذایی انتخاباتی پهن می کند این خود دلیل بر عدم لیاقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی امام خمینی(ره) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: همه انسان ها دیر یا زود از دنیا می روند و بهترین دلیل آن قبرستان ها است و مرگ عصاره حیات انسان می باشد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) می فرمایند آنگونه که زندگی می کنیم، همانگونه هم می میریم، ادامه داد: در محیط خانواده باید تلاش در جهتی باشد که محصول آن بعداز مرگ همراه با معرفت به امام زمان(عج) باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: اولین مأموریت در محیط خانواده باید این باشد که انسان بعداز مرگ با دست پر به پیشگاه خداوند متعال راه پیدا کند. باید تلاش کرد که دوران حیات انسان پر برکت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: مطابق با روایت بعداز شب قدر هیچ شبی به اندازه شب نیمه شعبان دارای فضیلت و برتری نیست و با مراجعه به مفاتیح الجنان به اعمال آن توجه کنیم.

امام جمعه اهواز بیان کرد: اگر دائما به فکر امام زمان(عج) باشیم و دغدغه انسان نیز دغدغه حضرت باشد، در خواب دیدن امام زمینه در بیداری دیدن امام زمان(عج) است.

وی درخصوص شاخصه های یاور امام زمان(عج)، گفت: "دارای ایمان عمیق"، "برخوردار از عقلانیت"، "مأنوس با قرآن کریم و نهج البلاغه"، "اهل عبادت و تضرع"، "عاشق دلباخته امام زمان(عج)"، "اطاعت پذیری"، "عصیان ستیز"، "اهل جهاد و تلاش شبانه روزی"، "شهادت طلب"، "شجاع و دلاور"، اهل زهد و بی رغبت به مظاهر دنیا"، "یکدل و صمیمی با هم"، منظم، منضبط و تشکیلاتی"، "سربلند در آزمون الهی"، "استوار در برابر سر زنش ها و تبلیغات دشمنان" از جمله این شاخصه ها هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: این هفته را به این سربازان تبریک و تهنیت و به آنها خداقوت عرض می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به مسأله حجاب و ضرورت تذکر زبانی، عنوان کرد: در ادارات چارچوب برای حجاب باید مشخص شود. حجاب توصیه خداوند متعال و پیامبراکرم(ص) است و تذکر زبانی را فراموش نکنیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به مسأله فرزندآوری، گفت: سخت ترین جنگ در آینده مسأله جمعیت و فرزندآوری است و خانواده ها بایستی به آن توجه کنند و بدانند که خداوند متعال رزق و روزی آن را می دهد.

وی بیان کرد: تمام شرکت های توانمند در استان خوزستان چندین محله به آنها واگذار شود و خدمات رفاهی و مواصلاتی را انجام دهند و با این اقدام مشکلات مردم حل خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در ادامه عنوان کرد: در زمان انتخابات به سراغ نامزد دارای ملاک ها می روند. کسی که سفره های کذایی انتخاباتی پهن می کند این خود دلیل بر عدم لیاقت است.

امام جمعه اهواز درباره ویژگی ها و شاخصه های نامزد انتخابات، گفت: "قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور"، "دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل"، "خستگی ناپذیر و داری همت جهادی"، "حاضر در بین مردم و دانای نیازهای جامعه"، "بصیر، هوشمند و با تدبیر و برنامه"، "اهل اجرای عدالت و مبارزه با بی عدالتی"، "حرکت در جهت آرمان ها و پیشرفت کشور"، "دوری از منفعت های شخصی و حزبی"، "پایبند به اقتصاد مقاومتی و عدم نگاه به بیرون از مرزها"، "استفاده از شیوه های صحیح، خوددای از روحیه اشرافی گری و پرداخت رشوه های تبلیغاتی"، "پرهیز از بد اخلاقی انتخاباتی"، "پایبندی به مبانی و ارزش های دینی اسلام"، "صمیمی بودن با مردم و خود را نوکر مردم دانستن"، استکبار ستیز، شجاع و مقاوم در برابر دشمن"، "مؤمن و با تقوا" از جمله این شاخصه ها هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: در انتخابات شرکت می کنیم چراکه ایران اسلامی برای ما است و انتخابات تنها راه اصلاح کشور است. دشمنان در تمام سالیان اخیر تلاش کرده که مردم را از انتخابات ناامید کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha