پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حضور مردمی در انتخابات موجب اقتدار بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران است

حوزه/ وظیفه ما منتظران این است که مؤثر باشیم با عمل و اقدامات پسندیده زمینه ظهور را نزدیکتر کنیم برای اثبات آن اول ظهور قلبی صورت میگیرد یعنی امام در قلب ما ظهور کند در دل شور و معرفت پدید می آید و بعد ظهور جسمی و در نهایت به جامعه تشریف می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین هوشمند امام جمعه موقت جم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: در هفته ای قرار داریم که به نام سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نامگذاری شده است. مردانی از جان گذشته که حفظ امنیت سیاسی و اجتماعی بر دوش آنان است، کسانی که در عین گمنامی حریم حرم جمهوری اسلامی را پاسداری می کنند و اجازه تحرکات مرموزانه را از دشمن می گیرند.

وی گفت: بسیاری از تلاش های مذبوحانه دشمن با هشیاری این عزیزان و چراغان خاموش خنثی می شود.

حجت‌الاسلام هوشمند به ویژگی های بارز و خاص شخصیتی امام زمان ارواحنافداه اشاره کرد و گفت: امام زمان آخرین ذخیره و حجت و امانت الهی است، اعتقاد به آن از ضروریات مذهب شیعه هست، طبق آیات و روایات و کلام بزرگان هیچ وقت زمین از حجت خدا و معصوم و امام خالی نمی باشد. پس افراد جامعه باید برای کسب کمالات انسانی و رشد با امام زمان خود از طریق پذیرش ولایت پذیری با او ارتباط روحی و وجودی پیدا کنند.

وی گفت: وظیفه ما منتظران این است که مؤثر باشیم با عمل و اقدامات پسندیده زمینه ظهور را نزدیکتر کنیم برای اثبات آن اول ظهور قلبی صورت میگیرد یعنی امام در قلب ما ظهور کند در دل شور و معرفت پدید می آید و بعد ظهور جسمی و در نهایت به جامعه تشریف می آورد.

خطیب جمعه جم با تبیین آیه ۱۷ سوره یوسف «انا ذهبنا نستبق» بیان داشت: شرط اول وظیفه منتظر این هست که امام را رها نکند به قولی امام زمان آوردنی و خریدنی است.

امام جمعه موقت جم به حال و هوای فضای سیاسی، اجتماعی و انتخاباتی اشاره کرد و گفت: در هفته ای هستیم که به سوی انتخابات پیش می رویم، انتخاباتی که سرنوشت مردم و مملکت ما را تعیین می کند. امروز مانند دوران ستمشاهی نیست، مردم ما امروز به برکت انقلاب و نفس پاک امام و خون شهدا و اقتدار رهبری در سرنوشت خود دخیل هستند.

حجت‌الاسلام هوشمند تاکید کرد :اولاً وظیفه ما مردم حضور در پای صندوق است و یک تکلیف ملی، شرعی و قانونی است در انتخاب فرد اصلح دقت لازم داشته باشند و ثانیاً کاندیدها تقوای سیاسی را مراعات کنند و از سویی طرفداران کاندیدها مواظب باشند کاسه داغ تر از آش نشوند و اخلاق اسلامی رعایت کنند و از تخریب و تهمت و توهین پرهیز کنند.

وی گفت: ستون های این انقلاب را ایدئولوژی تشکیل داده است و این ایدئولوژی به دست مردم طراحی و پایه ریزی شده است، بی گمان دشمن هم با قصد نابودی این دیدگاه مردم را هدف قرار داده است و بنا را بر نابودی دیدگاه مثبت مردم به نظام قرار داده است.

خطیب موقت جم در پایان گفت: در انتخابات هفته آینده همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری را هم خواهیم داشت که پیشنهاد می کنم در برگه های رای، نام تمامی کاندیدا را هم در صندوق بیندازیم.

وی خاطرنشان کرد: به قطع یقین، حضور گسترده و مشارکت حداکثری ملت آگاه در انتخابات، مایه‌ی عزت و اقتدار ملی بوده و از شاخصه‌های رشد و بلوغ فکری و نبوغ سیاسی محسوب می‌شود. هر اندازه مشارکت سیاسی و حضور اجتماعی پررنگ‌تر شود ،ضمن اتحاد و همبستگی، یقیناً جمهوریت و مشروعیت نظام تقویت می‌شود و به تأمین امنیت داخلی این مرز و بوم کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha