شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست مهدوی

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران گفت: دشمن با عقیده مهدویت مشکل چندانی نداشته، ولی با باور مهدویت به شدت مخالف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم بهرامی در نشست مهدویت در اندیشه رهبر معظم انقلاب که به همت معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران و با همکاری دفتر و حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در مرکز پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با ارائه مقاله ای با عنوان «تاثیر باور به مهدویت در امیدبخشی برای حضور حداکثری مردم در عرصه‌ها»، اظهار کرد: باور یک اعتقاد همراه عمل و تاثیر در زندگی است، باور باعث معنادار شدن زندگی و عامل امید و نشاط و فعالیت فرد می شود.

وی ابراز کرد: نکته ظریف آن است که دشمن با عقیده مهدویت مشکل چندانی نداشته، ولی با باور مهدویت به شدت مخالف است. یعنی اعتقادی که در جهت‌گیری و منش فرد تاثیر گذار است برای دشمن موضوعیت دارد، نه صرفا یک مفهوم ذهنی و خنثی.

بهرامی در ادامه به تشریح مفهوم چالش‌ برانگیز عدالت پرداخت و ابزار کرد: این موضوع به بلندای همه تاریخ بشریت و بهانه تعارض قابیل با هابیل است و بنا به حدیث معصوم در نهایت با ظهور موعود الهی، بشریت از عدالتی بی‌مثال متنعم خواهد شد. آن هم به شکلی که جامعه انسانی در هیچ مقطع تاریخی، آن را تجربه نکرده است.

استاد حوزه حوزه علمیه خواهران باور به مهدی را به معنی امید رسیدن به عدالت فراگیر و انگیزه حرکت آحاد و تلاش اجتماعی برشمرد و گفت: باوری که شعله امید را در سخت ترین شرایط در نهاد فرد زنده نگه می دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: پیش‌شرط حضور افراد در انتخابات امید است و امیدواری بسترساز حضور و نقش‌آفرینی اجتماعی است.

انتهای پیام

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha