شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کرسی آزاد اندیشی در مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون

حوزه/ به مناسبت عید نیمه شعبان کرسی آزاد اندیشی با حضور طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، به مناسبت عید نیمه شعبان کرسی آزاد اندیشی با حضور طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون برگزار شد.

در این کرسی آزاداندیشی مقاله یکی از طلاب به نام سهیلا نواصر که باموضوع بررسی آموزه های مهدویت در زیارت جامعه کبیره است ارائه و مورد نقد استاد حوزه علمیه معصوم سرلک قرار گرفت.

خانم نواصر، طلبه مدرسه علمیه فاطمیه کارون در خصوص بیان موضوع و ضرورت این مقاله گفت: موضوع مهدویت موضوعی که همواره در طول تاریخ از اهمیت فراوانی برخوردار است و همواره پیامبر و اهل بیت (ع) به روش های مختلفی سعی در تبیین این مساله مهم و حیاتی داشتند و از روش های مختلف مانند آیات قرآن، دعا و روایت مساله مهدویت را اثبات کردند.

وی گفت: اهداف مورد انتظار این پژوهش آشنایی با آموزه های مهدوی‌ ناظر بر شخصیت امان زمان (عج) در جامعه کبیره و آشنایی با آموزه های مهدوی ناظر بر حکومت امام زمان (عج) در زیارت جامعه کبیره است.

نویسنده این مقاله افزود: محقق ضروری دانسته که با گردآوری این مقاله بر معرفت و شناخت این موضوع بیافزاید و آموزه های مهدوی را در زیارت جامعه کبیره بررسی کند تا افراد نسبت به این مسئله مهم معرفت و شناخت بیشتری پیدا کنند.

طلبه مدرسه علمیه فاطمیه کارون خاطرنشان کرد: گرچه تاکنون مقالات و کتب فراوانی درخصوص این موضوع نوشته شده است ولی به خاطر اینکه به صورت روان و صریح به بررسی موضوع مهدویت در زیارت جامعه کبیره پرداخته نشده ضروری دانسته شده که این مقاله به بررسی این موضوع بپردازد.

وی ادامه داد: موضوعاتی مانند مفهوم بقیه الله در قرآن، مفهوم آموزه های مهدوی، انواع غیبت، نور حضرت مهدی(عج) روشنگری زمین و زمان، امکان عقلی رجعت، زمان رجعت و دلیل رجعت مواردی هستند که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته اند.

در پایان این کرسی آزاداندیشی، خانم معصوم سرلک مدیر مدرسه علمیه فاطمیه شهرستان کارون این مقاله را مورد نقد قرار دادند و در انتهای مراسم پذیرایی و هدایایی به فعالان فرهنگی، آموزشی و پژوهشی داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha