شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نان صلواتی

حوزه/مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم گفت: قرارگاه پخت نان صلواتی با هدف توزیع نان میان موکب‌داران و زائران نیمه شعبان برپا شده که روزانه ۷۰ هزار قرص نان پخت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حمیدرضا جعفری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران به با تبریک سالروز میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله(عج) اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ای که از سال گذشته داشتیم، امسال قرارگاه پخت نان صلواتی را در بلوار پیامبر(ص) ایجاد کردیم تا در روند تامین نان مشکلی نباشد.

وی هدف از این اقدام را ارائه خدمات به زائران و به ویژه مواکب‌داران دانست و افزود: با این اقدام، مواکبی که احتیاج به نان دارند، بدون هیج مشکل و هزینه‌ای، نان مورد نیاز را از این قرارگاه که متشکل از پنج دستگاه نانواییِ سیّار است، تامین خواهند کرد.

مدیرکل امور رفاهی زایرین استانداری قم از فعالیت بیش از ۵۰ نانوای نان سنتی در ایام نیمه شعبان خبر داد و اظهار کرد: این نان‌های سنتی توسط برادران و خواهرانِ کرمانی پخت می‌شود که به صورت خودجوش، به خدمت رسانیِ زائرین از طریق طبخ و توزیع نان صلواتی، اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه نان از روز پنجشنبه سوم اسفند پخت نان را آغاز کرده است، گفت: علاوه بر پیش‌بینی قرارگاه نان برای مواکب در بلوار پیامبر اعظم(ص) و اطراف مسجد مقدس جمکران، در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز پیش‌بینی نان صلواتی و رایگان برای زائرین و مجاوران عزیز شده است.

مدیرکل امور رفاهی زائرین استانداری قم در پایان با اشاره به فعالیت ۳۸ نانوایی استان قم در ایام نیمه شعبان افزود: این نانوایی‌ها تا شام ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) با طبخ و توزیع نان به زائران خدمت رسانی خواهند داشت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha