سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
جمعه مسجد اردبیل

حوزه/مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت "جمعه مسجد" به عنوان سومین اثر ملی استان در پایگاه ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل،حسن محمدی ادیب،مدیرکل میراث فرهنگی، امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل، اظهار کرد: با برگزاری رویداد ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال‌جاری تلاش کردیم تا اقدامات قابل تحسین و ارزشمندی را در معرفی توانمندی‌های گردشگری این استان در عرصه جهانی و بین‌المللی انجام دهیم.

وی به ثبت جهانی عنبران به عنوان کانون تولید گلیم و معرفی اردبیل به عنوان شهر جهانی صنایع دستی اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ دقیقه برنامه تبلیغاتی از طریق شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی متعدد و بین‌المللی در سایه رویداد ۲۰۲۳ پخش شد.

محمدی ادیب از ثبت شهر اردبیل به عنوان اولین شهر کشور در فهرست فدراسیون جهانی شهرهای گردشگری خبر داد و گفت: مشکل اساسی ما در بخش گردشگری و جذب توریسم خارجی نبود زیرساخت‌های لازم به ویژه دایر نبودن پروازها به مقصد اردبیل و نبود هتل چهار و پنج ستاره است.

وی به بسته بودن معبر گردشگری خارجی در بیله‌سوار اشاره کرد و ادامه داد: با بسته شدن گمرک بیله‌سوار ما از حضور یک میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی محروم شدیم و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این معبر بازگشایی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان به نتایج عقد تفاهمنامه با شهر چینگ‌های چین اشاره کرد و گفت: امیدواریم نشست‌های هماهنگی اقتصادی با محوریت گردشگری برگزار و ما بتوانیم از این زیرساخت‌ها بهره بیشتری را ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha