شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
انتخابات

حوزه/رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: انتخابات از مهم‌ترین رویدادهای این روزهاست که باید با حضوری مقتدر در آن پرچم امام عصر(عج) را به اهتزاز در آوریم و توجه داشته باشیم که هر رأی ملت نام‌نویسی در خیل ارادتمندان ولی‌عصر(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در سخنرانی احیای نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران که سحرگاه امروز یکشنبه ششم اسفندماه برگزار شد، با بیان اینکه بعد از لیلة القدر شبی بافضیلت‌تر از نیمه ماه معظم شعبان نداریم، اظهار کرد: شب قدر ولو یک شب است، دارای مراتبی است که از نیمه شعبان آغاز می‌شود؛ شب نیمه شعبان شب افتتاح لیلة القدر بوده، مؤمنین از این شب وارد درک لیلة القدر که قله و اوج آن در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان تجلی می‌یابد، حرکت می‌کنند.

وی ضمن اشاره به روایتی شب نیمه شعبان را لیلة القدر اهل بیت(ع) توصیف کرد و ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد به اصل لیلة القدر راه یابد، مسیرش از شب نیمه شعبان می‌گذرد، شب نیمه شعبان شب دعا و خواستن از خدای متعال است و ذات اقدس الهی بر خود واجب کرده که سائلی در این شب بی‌جواب نرود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه مقدمات برنامه لیلة القدر در نیمه شعبان چیده می‌شود، افزود: احیا از نخستین مؤلفه‌ها در مناسک نیمه شعبان است؛ مؤمنین در این شب برای دعا و راز و نیاز با خدای متعال بیدار می‌مانند و در ضیافت الهی شرکت می‌کنند.

سخنران محفل معارفی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مؤمن باهوش هیچگاه فرصت‌های خاص را از دست نمی‌دهد، یادآور شد: براساس روایات اسلامی هر وقت انسان به فرصت‌های الهی رسید، باید آن را آخرین فرصت عمر خود بداند و از فرصت‌های پیش آمده بهترین استفاده را داشته باشد.

وی ابراز کرد: شب نیمه شعبان از جهت برنامه معنوی و پرکردن ذخایر معرفتی از فرصت های ممتاز سال است و برای امشب فیض دعا، نماز و ذکر تدارک دیده شده است، تا انسان با بهره‌گیری از این سفره آرایی نبوی بتواند از ضیافت عرشی حداکثر استفاده را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، زیارت سیدالشهدا(ع) را برنامه خاص تمام شب‌های ممتاز سال به‌ویژه شب‌های قدر مطرح کرد و گفت: بر اساس روایات اسلامی شب نیمه شعبان شب مصاحفه با ۱۲۴ هزار پیامبر در حرم امام حسین(ع) است و همه انبیا میهمان سیدالشهدا(ع) هستند.

وی زیارت اولیای الهی به‌ویژه زیارت فاطمه زهرا(س) را از بارزترین نعمت‌های معنوی توصیف کرد و گفت: براساس روایات اسلامی کسی که حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، مانند این است که به زیات اهل بیت(ع) مشرف شده است؛ زیارت حرم مطهر اخت الرضا(ع) بهشت را بر انسان واجب می‌سازد. امروز شما زائران این بارگاه ملکوتی که توفیق اتصال به عنایت خاص ربوی و فیض فاطمی را دارید، هرچه می‌خواهید برای تمام امت اسلام بخواهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از مناجات شعبانیه و دعای پیامبر اعظم(ص) در نیمه شعبان، ابراز کرد: پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند: «اللَّهُمَّ اقْسِمْ لَنَا مِنْ خَشْیَتِکَ مَا یَحُولُ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ مَعْصِیَتِکَ»؛ خدایا از خشیتت چنان نصیب ما کن که بین ما و نافرمانی تو فاصله و مانع ایجاد شود.

وی افزود: رسول الله(ص) می‌فرماید: «خدایا از طاعتت آنچه که ما را به خشنودی‌ات برساند، و از یقین به قدری که گرفتاری‌های دنیا را بر ما آسان سازد نصیب کن؛ خدایا ما را به گوش‌هایمان و دیدگانمان و نیروهایمان تا گاهی که ما را زنده می‌داری، بهره‌مند گردان و آن را وارث ما قرار ده.»

سخنران مسجد مقدس جمکران در ادامه تبیین دعای نبوی در نیمه شعبان، اظهار کرد: حضرت در این دعا می‌فرماید: «خدایا مصیبت ما را در دین ما قرار نده و دنیا را بزرگ‌ترین اندیشه و نهایت دانش ما قرار مده، و آن را که به ما رحم نمی‌کند بر ما چیره مکن؛ تو را قسم به مهربانی‌ات ای مهربان‌ترین مهربانان.»

وی با بیان اینکه دعا را همواره باید با حال خوش دنبال کنیم و در روزهای ویژه و بزرگ باید خواسته‌های بزرگ را مطالبه کنیم، ادامه داد: زیارت اباعبدالله الحسین(ع) در تمام مکان‌ها و زمان‌های خاص دعا، از مهمترین مطالباتی است که باید دنبال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: نیمه شعبان زمان دعا و مغفرت است؛ امام زمان(عج) در این روز برای همه بشریت دعا می‌کنند و برای تک تک عالمیان سلامتی و عافیت، علم، عقل و حکمت، رفاه و آسایش، امنیت، توحید، اسلام و رهایی از جهالت را مطالبه می‌کنند.

وی ثبات قدم برای اهل ولا را از دعاهای خاص امام زمان(عج) توصیف کرد و یادآور شد: تمام دعای حضرت را می‌توان در ظهور بقیه الله الاعظم(عج) خلاصه کرد؛ چراکه تحقق تمام خواسته‌ها به شکل کلی، در گرو ظهور آخرین منجی عالم بشریت است.

سخنران محفل معارفی مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: متأسفانه در این دوران رژیم غاصب صهیونیستی بیش از ۳۰ هزار انسان مظلوم را جلوی چشم جهانیان قتل عام می‌کند؛ در هر جای دنیا ظلمی می‌شود، امام زمان(عج) که پدر عالمیان است، ناراحت و غمگین می‌شوند لذا باید برای ظهور بقیه الله(عج) دعا کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی حالت اضطرار بر بقیه الله الاعظم(عج) عارض می‌شود، دست به آسمان بر می‌دارند و از خداوند متعال اذن ظهور مطالبه می‌کنند، اظهار کرد: پس از ظهور امام زمان(عج) و بعد از ندای ایشان در کعبه، همه کسانی که رتبه یاری‌گری حضرت را پیدا نمودند براساس فرمان و اذن الهی از سراسر عالم به امام زمان(عج) ملحق خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری افزود: روایات اسلامی بشارت داده‌اند که با فضیلت‌ترین مؤمنین کسانی هستند که در زمان غیبت ولی عصر(عج) زندگی می‌کنند و این بشارتی بزرگ است؛ خدای متعال به من و شما روزی کرده که زیر پرچم بقیه الله الاعظم(عج) قرار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عصر غیبت فراز و نشیب‌های زیادی دارد، یادآور شد: اکنون در قطعه‌ای از عصر غیبت زندگی می‌کنیم که نشانه‌ها و علائم تحقق بشارت الهی بسیار نزدیک‌تر است؛ انقلاب اسلامی که به نام امام زمان(عج) و با پرچم امیرالمومنین علی(ع) برافراشته شده و نیز خیل عظیم شهدا در این زمان، گواهی روشن بر زمینه سازی ظهور بقیه الله(عج) در این دوران است.

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مسئله فلسطین و غزه را نباید ساده انگاشت، ادامه داد: اینکه در فلسطین یک گروه کوچک مقاومت به لطف خدای متعال توانسته پا بر گلوی استکبار جهانی گذاشته، نفس آن را به شماره بیاندازد، بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در این دوران زمین در حال نفس کشیدن است و نشانه‌های بهار روشن است؛ فقط ما باید با هم باشیم و دلهایمان باهم باشد و نگذاریم کسی میان ما تفرقه بیاندازد؛ باید چشم و گوش‌مان به سمت نائب امام زمان(عج) باشد. اگر ما مردم و مسئولان به آنچه ولی فقیه می‌گوید عمل کنیم به روز بزرگ الهی نزدیک‌تر خواهیم شد. باید یار و غم خوار، دوست‌دار و فریاد رس هم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری ضمن تأکید بر برگزاری امن، پرشور، سالم و مناسب و با کیفیت انتخابات، گفت: این انتخابات از مهمترین رویدادهای این روزهاست که باید با حضوری مقتدر در آن پرچم امام عصر(عج) را به اهتزاز در آوریم و توجه داشته باشیم که هر رأی ملت نام نویسی در خیل ارادتمندان ولی عصر(عج) است.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha