دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
موقوفه

حوزه/با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد بهره برداری از یک موقوفه مجموعه تجاری و خدماتی ویژ حوزه علمیه حضرت بقیه الله الاعظم در مرکز شهرستان دلفان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، وقف یک سنت حسنه و یادگار پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام است و از مصادیق مصادیق احسان، نیکوکاری، انفاق و از عوامل پیشرفت در عرصه های مختلف در جامعه اسلامی به شمار می رود.

یکی از واقفان برجسته استان لرستان در شهرستان دلفان زنده یاد حاج احمد امیدیان است که در حیات پربرکت خود منشأ خدمات فراوانی بود که مهمترین آنان ساخت و وقف مسجد النبی (ص) ، حوزه علمیه بقیه الله اعظم (ص) و حوزه علمیه خواهران ریحانه نبی علیه السلام در دلفان است.

بر پایه این گزارش:  این موقوفه ۳۷۵ متر مربع مساحت دارد و شامل ۲ واحد تجاری و یک واحد مسکونی است که در بازار شهر نورآباد (خیابان امام خمینی(ره)) واقع شده و به همت فرزندان آن خیر نیک اندیش با انجام عملیات بهسازی و توسعه به یک مجتمع تجاری با هشت مغازه و سه واحد خدماتی تبدیل شده است

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد شاهرخی در حاشیه بهره برداری از این موقوفه به خبرنگاران گفت: این مجموعه تجاری شامل هشت مغازه و سه واحد خدماتی است که درآمد آن صرف هزینه های حوزه های علمیه بقیة الله الاعظم، ریحانة الرسول و مسجدالنبی (ص) شهر نورآباد می شود.

وی با تجلیل از مرحوم حاج احمد امیدیان از آن زنده یاد به عنوان پایه گذار حوزه علمیه در نورآباد یاد کرد و افزود: مرحوم امیدیان و خانواده ایشان با داشته های خود حوزه علمیه برادران نورآباد را تأسیس کردند که امروز ۱۰۰ طلبه در آن مشغول تعلیم و تعلم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان اینکه از گذشته های دور حوزه های علمیه وابسته به مردم بوده و هستند، بیان کرد: حوزه های علمیه همواره بوسیله مردم اداره شده اند و مرحوم حاج احمد امیدیان از دارایی خود این مجتمع را وقف حوزه های علمیه کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با دعوت از خیران نیک اندیش برای مشارکت در امور فرهنگی و مذهبی اظهار کرد: وقف مرحوم حاج امیدیان یک اثر ماندگار است و امیدواریم در دیگر شهرهای استان نیز شاهد مشارکت خیران در امور مذهبی و فرهنگی باشیم

حجت الاسلام سعید امیدیان فرزند مرحوم حاج احمد امیدیان نیز در این باره گفت: اصل این موقوفه براساس وقف نامه، وقف رسمی حوزه های علمیه برادران بقیة الله الااعظم ، خواهران ریحانة الرسول و مسجد النبی (ص) در شهر نورآباد انجام شده است

تولیت مدارس علمیه شهرستان دلفان  افزود: مرحوم حاج احمد امیدیان با توجه به نگاهی که نسبت به توسعه مکان های مذهبی و گسترش فعالیت های مذهبی و فرهنگی داشت، اقدام به ساخت حوزه علمیه برادران نورآباد و مسجد النبی (ص) کرده و در وصیت خود تعدادی از املاک تجاری و مسکونی را وقف کرد.

به گفته حجت الاسلام امیدیان درآمد حاصل از این مجموعه تجاری و خدماتی در راستای تربیت طلاب دینی ، مباحث آموزشی ، تقویت پژوهش طلاب و تبلیغ در حوزه‌های علمیه این شهرستان خواهد شد.

حجت‌الاسلام امیدیان بیان کرد: امیدواریم این اقدامات مورد قبول خداوند قرار گرفته و ذخیره ای برای شادی روح آن مرحوم ، والده و اخوان درگذشته خانواده امیدیان باشد.

سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان نیز با تجلیل از مرحوم حاج احمد امیدیان و خانواده ایشان گفت: این مجموعه در بازار اصلی شهر نورآباد واقع شده و وقف آن یک اقدام ارزشمند و ماندگار است که توسط یک خانواده نامدار در لرستان صورت گرفته است.

اصغر قهرمانی فرماندار دلفان ارزش تقریبی این موقوفه را ۱۶۰ میلیارد تومان عنوان و اظهار امیدواری کرد این اقدام نیک، منشأ خیر و برکت برای حوزه های علمیه این شهرستان باشد.

گفتنی است: مرحوم حاج احمد امیدیان خیرنیک اندیش  از مبارزان قبل از انقلاب و پدر شهید والامقام مسعود امیدیان سال ۹۳ دار فانی را وداع گفت

این مجتمع موقوفی به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان و شامل ۸ واحد تجاری و ۳ واحد خدماتی در دو طبقه است که توسط واقف خیراندیش مرحوم حاج احمد امیدیان وقف شد.

یکی از واقفان استان لرستان و شهرستان نورآباد مرحوم حاج احمد امیدیان است که در طول حیات پر برکت خود منشأ خدمات فراوانی بود که مهمترین این خدمات ساخت و وقف مسجد النبی (ص)،مدرسه علمیه بقیه الله اعظم (ص) و مدرسه علمیه خواهران ریحانه نبی(س)در نورآباد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha