شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت الاسلام حسن محمودی

حجت‌الاسلام محمودی گفت: هر کوتاهی مانند عدم شرکت در انتخابات که منجر به تضعیف حکومت اسلامی بشود گناهی نابخشودنی است. دشمنان در نظر نمی‌گیرند که رای ندادن ما دلیلش مشکلات اقتصادی است، بلکه آنان عدم مشارکت ما را عدم حمایت از نظام تلقی می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ضمن تبریک اعیادشعبانیه و میلاد امام‌زمان(عج) اظهار کرد: اگر یکایک افراد جامعه برای ایجاد زمینه ظهور و تحقق دولت مهدوی دغدغه‌مند باشند و برای تحقق این وعده الهی کاری کنند آن وقت ظهور محقق خواهد شد.

وی افزود: ظهور یک پدیده اجتماعی است، لذا محقق شدن این پدیده به خواست مردم گره خورده است. یک پدیده طبیعی مانند طلوع و غروب خورشید به خواست مردم طلوع یا غروب نمی‌کند، اما پدیده‌های اجتماعی بستگی به خواست مردم دارند، مانند انقلاب اسلامی، مردم خواستند و امام آمد و انقلاب شکل گرفت. ظهور نیز همین است، برای شکل‌گیری آن تمدن عظیم نیز باید افراد جامعه حرکت کنند و دغدغه‌مند تحقق آن حکومت باشند و هرکس باید وظیفه‌ای را ایفا کند تا ظهور محقق شود.

کارشناس مذهبی ادامه داد: در روایت داریم که امام‌صادق(ع) فرمودند: همه باید برای ظهور آماده بشوند، حتی به اندازه یک تیر، یک تیر حداقل کار کردن است. وقتی امام‌زمان(ع) ظهور کنند نیازمند پایگاه‌ای است، عِدّه و عُدّه میخواهند و نیازمند تشکیلاتی هستند که قوی باشد. لذا باید حکومتی باشد که بتواند مقدمات ظهور را فراهم کند.

حجت‌الاسلام محموی اضافه کرد: الان در بین تمام کشورها فقط یک کشور حکومت شیعی دارد و فقط یک حکومت است که منتظر است تا پرچم را به دست صاحب اصلی‌اش برساند، لذا ایران هرچه قوی‌تر بشود آن پایگاه مستحکم و قوی‌تر خواهد بود و ظهور امام نزدیک‌تر می‌شود.

استاد حوزه گفت: چرا دشمنان اسلام و انقلاب برای از بین بردن ایران تلاش و این همه تحریم و دشمنی می‌کنند، این کار برای آن است که تمدن اسلامی شکل نگیرد، لذا ما به عنوان یک فرد شیعه باید در روز قیامت جوابگو باشیم که برای شکل‌گیری حکومت‌اسلامی به دست امام‌زمان(عج) چه کرده‌ایم؟ ما هر قدمی که بر می‌داریم برای قدرتمند شدن این حکومت است و با این‌کار نزد امام‌زمان(عج) رو سفید خواهیم شد.

وی تصریح کرد: هر کوتاهی مانند عدم شرکت در انتخابات که منجر به تضعیف حکومت اسلامی بشود گناهی نابخشودنی است. دشمنان در نظر نمی‌گیرند که رای ندادن ما دلیلش مشکلات اقتصادی است، بلکه آنان عدم مشارکت ما را عدم حمایت از نظام تلقی می‌کنند.

وی افزود: دشمن وقتی ببیند مردم حامی نظام نیستند و حکومت نیز تضعیف شده است به فکر حمله نظامی و تحریم اقتصادی می‌افتد، اما اگر این آرا به حدی بالا باشد و مشارکت حداکثری صورت بگیرد، دشمن حتی جرأت فکر حمله را نیز از سر خود بیرون می‌کند و این کار حتی باعث رفع تحریم نیز خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به فتنه سال ۸۸ بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: در سال ۸۸ انتخابات به بالاترین حد مشارکت خود رسید، اوباما (رئیس جمهور وقت آمریکا) از شکست ملت ایران نا امید شده بود و می‌گفت که ما دیگر حریف این حکومت نیستیم. حکومتی که مردمش این‌گونه حامی آن هستند را چگونه میتوان شکست داد. حتی میخواستند مسالمت آمیز جلو بیایند و تحریم‌ها را رفع کنند، اما جریانات فتنه ۸۸ ورق را برگرداند و آن کار باعث افزایش تحریم شد.

نویسنده کتاب "توقف ممنوع" گفت: الان هم همین‌گونه است، آمریکا اگر می‌توانست به ایران حمله می‌کرد، ولی اگر به خود جرأت حمله نمی‌دهد به خاطر حمایت قاطع مردم از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است، مردم با هر سختی پشت نظام‌اند. ولی اگر مشارکت در انتخابات پایین آمد، این پیام را به دشمن خواهد داد که مردم پشت نظام و حامی حکومت نیستند.

وی در ادامه گفت: همیشه دولت‌ها از عدم حمایت مردم ضربه خورده‌اند. در جریان حمله مغول‌ها به ایران عده‌ای مخالف حضور مغول‌ها بودند و عده‌ای نیز موافق. چنگیزخان دستور داد موافقین مغول‌ها مخالفین را بکُشند و همین اتفاق افتاد، به محض رسیدن مغول‌ها به ایران، چنگیزخان دستور داد موافقان را اعدام کنند، و توجیه او این بود که کسی که به هموطن خود خیانت می‌کند قطعا به ما هم خیانت می‌کند.

پژوهشگر دینی گفت: مردم فکر نکنند که اگر آمریکا به ایران بیاید شرایط بهتر می‌شود، قطعا شرایط بدتر خواهد شد و مردم بدانند بهتر از این حکومت نخواهد آمد و اگر خدایی نکرده آمار مشارکت پایین بیاید و دشمن حمله کند، ما شاهد تجزیه ایران خواهیم بود.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، ایران تجزیه شده دیگر قوی نخواهد بود و مشکلات زیادی برای آن ایجاد خواهد شد، لذا مردم دغدغه‌مند با رای درست، مشکلات را می‌توانند حل کنند و اگر انتقادی هم هست با انتخاب اصلح حل می‌شود و بدانیم که امام زمان(ع) راضی و خوشحال خواهند شد.

وی ادامه داد: امام‌عصر(عج) فرمودند: اگر شیعیان ما یک دل می‌شدند، هر آینه لقاء ما نزدیک‌تر می‌شد. الان اگر یک دل شویم و رای دهیم قطعا امام زمان خوشحال خواهند شد. در دوران غیبت باید به جانشین امام‌زمان(ع) و ولایت فقیه رجوع کنیم و حرف او که حرف امام‌زمان(عج) است را نصب‌العین قرار دهیم. امروز حضرت آقا تاکید زیادی به اساسی‌ترین مسئله کشور یعنی مشارکت و انتخابات دارند، اگر به هر دلیلی شرکت نکنیم به امام‌زمان(عج) خود خیانت کرده‌ایم. حرف ولی فقیه حجت است همانگونه که حرف امام‌عصر(عج) حجت است.

کارشناس مذهبی گفت:مهم‌ترین کار برای زمینه سازی ظهور این است که با اجتماع خود در جای جای کشور و در مناسبت‌ها نشان دهیم منتظر واقعی امام خود هستیم و برای آمدنش آماده‌ایم.

حجت الاسلام محمودی گفت: حکومت شیعی حکومت قدرتمندی است؛ ما که شیعه هستیم اگر خوب رفتار کنیم همه مشکلات کشور برطرف می‌شود و می‌توانیم الگوی جهان بشویم. دنیا اگر این الگوی موفق را ببیند مشتاق خواهد شد. چرا دشمنان ما را تحریم می‌کنند، چون میدانند آن الگوی اسلامی و شیعی می‌آید و از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برنامه کامل را نشان جهانیان می‌دهد و مردم تشنه این حکومت و خواهان این حکومت می‌شوند.

وی ادامه داد: در هر جا که هستیم کار خود را به خوبی انجام دهیم و یکی از وظایف بزرگ امروز ما شرکت در انتخابات است. فکر نکنیم یک رای ما کم است، همه این‌ها قطره‌قطره جمع می‌شوند و دشمن و اهدافش را زمین خواهند زد و از بین خواهند برد.

نویسنده کتاب تمنای وصال افزود: در روایت داریم کسی که ولی را حمایت می‌کند، محبوب‌ترین شخص نزد من است. امروز ولی یار می‌خواهد، اگر امیرالمومنین(ع) خانه نشین شد به خاطر آن بود که یار با بصیرت کم داشت، اگر امام یار نداشته باشد خانه نشین می‌شود و اگر دغدغه‌ یاری امام را نداشته باشیم امام تنها می‌شود، ولایت پذیری امتحان است که چه میزان امام‌زمان(عج) را یاری می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha