یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مراسم عمامه‌گذاری ۳۰ نفر از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان

حوزه/مراسم عمامه‌گذاری ۳۰ نفر از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان و رونمایی از دو کتاب «موعود منتظر» و «غیبت، حیرت و انتظارات امام زمان (عج)»، با حضور نماینده ولی فقیه در گلستان در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در گلستان، مراسم عمامه گذاری ۳۰ نفر از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان همراه با رونمایی از ۲ کتاب "موعود منتظر" اثر آیت الله سیدکاظم نورمفیدی و کتاب «غیبت ، حیرت و انتظارات امام زمان (عج)» اثر حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی نورمفیدی و تجلیل از ۵ طلبه برتر علمی کشوری با حضور علمای شیعه و سنی و جمعی از مسئولین استانی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در حوزه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد.

امام جمعه گرگان در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگاران با تبریک سالروز ولادت حضرت ولی عصر (عج)، گفت: در این روز عید، سربازان امام زمان (عج) در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان توفیق پیدا کردند تا ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند و خود را متعهد به مراقبت ازاین لباس و تبلیغ دین خدا نمایند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که ملبس شدن به لباس مقدس روحانیت به معنای عهد و پیمان بستن با خداوند متعال و حرکت در مسیر انبیاء الهی است، ادامه داد: طلاب موظف هستند تا شأن و جایگاه روحانیت را همراه با سلوک مردمی و اخلاق اسلامی حفظ کنند.

موسس حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با اشاره به اینکه تکلیف و مسئولیت اصلی این طلاب همان تکلیفی است که در طول تاریخ بر عهده روحانیت و حوزه های علمیه بوده است، تصریح کرد: مسئولیت اصلی علماء، تبلیغ دین و اسلام راستین همراه با اخلاق اسلامی است که این سنت و روش از رسول گرامی اسلام (ص) به ما رسیده است.

وی افزود : بنابراین ترویج و تبلیغ دین و ترویج عمل صالح و اخلاق اسلامی از وظایف اساسی حوزه و روحانیت می باشد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به حضور صمیمی علمای شیعه و سنی دراین مراسم، گفت: استان ما الگوی وحدت در کشور و حتی الگو و اسوه وحدت و همدلی در جهان اسلام به شمار می رود و وحدت و همدلی و زندگی مسالمت آمیز مردم شیعه و سنی استان ما از نعمت های بزرگ الهی است که نصیب استان ما شده و ما قدردان این موهبت الهی هستیم.

امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: انتخابات هم حق و تکلیف و هم جهاد مقدس است واز طرفی صحنه نمایش قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود و آنچه را که خدای متعال از ما می خواهد این است که مردم ما در روز با حضور پرشور و گسترده خود در این جهاد مقدس شرکت کنند و دست رد به تلاش های شوم و تفرقه انگیزدشمنان ما بزنند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha