شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خبرگان فارس

انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد که اعضای کاندیدان خبرگان رهبری در فارس برای شناخت بهتر مردم معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، انتخابات مجلس خبرگان رهبری درحالی همزمان با مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود که شش کاندیدای خبرگان در استان فارس تأیید صلاحیت شده اند.

معرفی اجمالی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در استان فارس

حجت الاسلام والمسلمین دژکام

حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام متولد سال ۱۳۴۱ هجری شمسی پس از طی کردن تحصیلات حوزوی و اخذ مدرک سطح ۴ در رشته تخصصی کلام وارد عرصه خدمات اجتماعی و تبلیغ معارف دینی شد و در کنار آن به تدریس در حوزه و دانشگاه نیز اشتغال داشت و به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ظرفیت هم افزایی بین حوزه و دانشگاه را داراست.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام در سال ۱۳۹۸ در انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با انتخاب مردم استان فارس به عضویت مجلس خبرگان درآمد.

معرفی اجمالی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در استان فارس

آیت‌الله احمد بهشتی متولد ۱۳۱۴ هجری شمسی هم اکنون عضو خبرگان رهبری و سابقه ۲ دور حضور در مجلس شورای اسلامی را نیز داشته‌ و مدتی هم پس از مرحوم آیت‌الله قاضی خرم آبادی ریاست دانشگاه قم را بر عهده گرفت.

آیت‌الله بهشتی شخصیتی علمی و مردمی است که آثار متعددی نیز از ایشان به یادگار مانده است.

معرفی اجمالی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در استان فارس

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند متولد سال ۱۳۴۴ هجری شمسی است که در اوایل دهه ۶۰ به قم آمد تا از اندیشه های آن مرحوم بهره ببرد، اما پس از مدتی گمشده خود را در تحصیل علوم دینی یافت و به سلک طلبگی درآمد.

حجت الاسلام و المسلمین پیروزمند امروز نیز با تألیفاتی مثل فقاهت و حکمرانی قدم در عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری نهاده تا انقلاب اسلامی را در مسیر تمدن سازی اسلامی یاری دهد.

معرفی اجمالی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در استان فارس

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا دانا متولد ۱۳۴۸ جوان ترین نامزد مجلس خبرگان رهبری از استان فارس است.

حجت الاسلام و المسلمین دانا پس از طی مراحل تحصیل در حوزه علمیه، دکتری فلسفه و کلام اسلامی خود را نیز از دانشگاه قم دریافت کرد و مدتی نیز از طرف معاونت بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در هندوستان فعالیت فرهنگی و تبلیغی داشته است.

وی با اینکه از حوزه انتخابیه قم داوطلب حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری شده بود به حوزه انتخابیه فارس انتقال یافت.

معرفی اجمالی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در استان فارس

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری متولد ۱۳۴۱ هجری شمسی است در سال ۱۳۵۹ وارد حوزه علمیه شد و پس از طی کردن تحصیلات حوزوی در سال ۱۳۸۱ نیز مدرک دکتری خود را در رشته علوم قرآن و حدیث اخذ نمود.

وی یک دور مدیر حوزه علمیه استان فارس و مدتی هم رئیس مجتمع علوم قرآنی شیراز بود و هم اکنون نیز ریاست دانشکده الهیات دانشگاه شیراز بر عهده اوست .

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری موفق شد از طرف مردم فارس وارد مجلس خبرگان شود و اینک برای دوره ششم نیز خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده است.

وی کتابی را به نام «مبانی، اصول و منابع تولید علوم انسانی اسلامی» نگاشته است که توسط پژوهشکده علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری شیرازی منتشر شده است.

معرفی اجمالی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری در استان فارس

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی متولد سال ۱۳۳۶ هجری شمسی در شهر یزد یکی از اساتید خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم است که سال ها اشتغال به فعالیت های علمی در رشته های فقه و اصول و فلسفه داشته است.

از وی چندین کتاب و مقاله علمی در موضوعات فقهی منتشر شده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha