شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست خبری  اختتامیه  جشنواره ملی  صنایع خلاق فرهنگی  عالم آل محمد ص

حوزه /مراسم اختتامیه جشنواره ملی علمی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص) به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) با همکاری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی ۹ اسفندماه در دبیرستان معارف اسلامی امام رضا (ع) مشهد برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مرتضی رجوعی، امروز دوشنبه ۷ اسفندماه، در نشست خبری اختتامیه اولین جشنواره ملی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص) در سالن اجتماعات شهید چمران این دانشگاه گفت: تقریباً شاید ۱۸ ماه پیش بود که موضوع اقتصاد، فرهنگ و هنر که یکی از زیرشاخه‌های علم اقتصاد است در مجموعه آستان قدس رضوی با رویکرد مبتنی بر سیره حضرت رضا (ع) مطرح شد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) ادامه داد: دانشگاه امام رضا (ع) ازجمله رسالت‌هایی که دارد جریان سازی، عینی سازی علوم کاربردی است با موضوع این جشنواره، ۶ رویداد بزرگ در کشور برگزارشده است.

وی تأکید کرد: توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی، سبک زندگی رضوی، احیای تراث رضوی، خدمت رضوی در آستان قدس رضوی باهدف تأمین نیازهای حرم در حوزه خدمات فرهنگی دانش‌بنیان، ادب حضور در سطح حرکت‌های خودجوش مردمی، توسعه وقف و نذر و سوغات فرهنگی زائر از محورهای این جشنواره ملی است.

رجوعی در ادامه تبدیل دانش و مفاهیم اسـلامی و منابع فرهنگی به محصولات فرهنگی به‌منظور ایجاد و انتقال ارزش‌های فرهنگی، رشد و توسعه نوآوری و خلاقیت در محصولات فرهنگی ازجمله اهداف این جشنواره بیان کرد و ادامه داد: کمک به توسعه تولید محصولات نوین و خلاقانه فرهنگی محلی و ایجاد خلاقیت در آن‌ها و زمینه‌سازی هدایت جوانان، نخبگان و استعدادهای خلاق در زمینه‌های اولویت‌دار را ازجمله اهداف کلی این رویداد ملی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: نقش‌آفرینی مؤثر و کسب جایگاه در سطح ملی حوزه محصولات فرهنگی به‌جای محدود شدن به رفع نیازهای جاری با تعیین چشم‌انداز و اهداف مشخص و قابل‌سنجش در این زمینه و همچنین تعیین چشم‌اندازی مشخص برای ارتقای سهم محصولات فرهنگی در سبد سوغات زائرین امام رضا (ع) را ازجمله اهداف عینی این برنامه مطرح کرد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) یادآور شد: اختتامیه جشنواره علمی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص) چهارشنبه ۹ اسفندماه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسرو پناه، دبیر شورای عالی فرهنگی و تقدیر از ۸ برگزیده در دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست محمدجواد استادی، دبیر هنری جشنواره گفت: یکی از نکاتی که نهادهای فرهنگی در کشور، ازجمله در آستان قدس رضوی پیگیری می‌شود سبک زندگی اسلامی ایرانی است، با استفاده از ابزار هنر می‌توان مفهوم زیارت را به طبقات مختلف نشان داد.

استادی با بیان اینکه ۸۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است، افزود: بیشترین آثار به موضوع سوغات زائر پرداخت‌شده است، از این تعداد ۵۰ اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند که از ۸ اثر تولیدی خلاق با رتبه‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر در روز اختتامیه تقدیر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha