دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جبرائیلی

حوزه/رئیس مرکز ارزیابی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کاندیدهای پر زرق و برق و پر هزینه نماینده مردم نیستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سید یاسر جبرائیلی،رئیس مرکز ارزیابی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در نشست سیاسی بصیرتی با موضوع انتخابات در پردیس دانشگاه علامه طباطبایی (ره)لرستان با محوریت انتخابات، با طرح این سوال که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با وجود دستاوردها و پیشرفت های چشمگیر در عرصه های گوناگون چرا هنوز مشکلات اقتصادی دارد افزود:در رویکرد نخست مشکلات اقتصادی ما به تحریم ها برمی گردد و نتیجه استکبارستیزی جمهوری اسلامی است ، اگر با آمریکا کنار بیاییم ، مشکل اقتصاد حل و ایران گلستان می شود ، در رویکرد دیگر اگر تمام دستاوردهای ما در حوزه های مختلف محصول استکبارستیزی ما در سیاست خارجی است، وضع اقتصادی ما محصول استکبارپذیری ما در سیاست های اقتصادی است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ما به دلیل استکبار ستیزی و عدم پیروی از دستورات دشمن است، اظهار داشت: اگر به این نسخه هم نه بگوییم، مثل دیگر حوزه ها به موفقیت خواهیم رسید، جنگ بر سر معیشت و اقتصاد مردم بسیار پیچیده است، چرا که در جاهایی که دستاوردهای علمی و فضایی و موشکی داریم با تلاش بچه های انقلابی به موفقیت رسیده ایم ، اما در عرصه اقتصاد نسخه ویروسی دشمن را حزب الهی و غیر حزب الهی نشناخته است.

رییس مرکز ارزیابی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:متاسفانه در دولت های مختلف سیاست های خانمان سوز اقتصادی دشمن به اقتصاد و معیشت کشور خسارت های فراوانی وارد کرده است.

جبرائیلی با بیان اینکه ترکیه عضو شورای اصلی اف ای تی و هم پیمان آمریکا است،اظهار داشت:رکود تاریخی و ارزش پول کشور ترکیه در سال های اخیر شکسته شد و این کشور تورم ۶۵ درصدی را در سال های اخیر تجربه کرد.

وی با تاکید بر اینکه استکبارپذیری در سیاست اقتصادی باعث این مشکلات می شود، گفت:کشورهایی دستورات صندوق بین الملل پول را اجرا و وام از این صندوق گرفته ولی ایران بدون اخذ وام این سیاست ها را اجرا کرده است.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نه گفتن راه رهایی از این مشکلات است،اظهار داشت:متاسفانه این نسخه ها هم اکنون با پوشیدن لباس علم در دانشگاه های ما تدریس و کار را سخت کرده است.

جبرائیلی با بیان اینکه مردم نباید کاندیداهای پیرو نسخه های صندوق بین المللی پول را به مجلس بفرستند،خاطر نشان کرد:با فرستادن این افراد به مجلس، معیشت بهبود نخواهد یافت.

وی با اشاره به مقوله آزادسازی و یا تثبیت نرخ ارز یادآور شد: ارز یک کالای انحصاری و جزو منابع عمومی کشور است و نباید صاحبان ارز در بازار بر آن قیمت بگذارند و به مردم بفروشند.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:اگر کشوری در منطقه ما نسخه آزادسازی نرخ ارز را اجرا کرده است، دچار تورم شده و هرکسی سیاست نرخ ارز را ثابت اتخاذ کرده بحران تورم ندارد، درحالی که نرخ ارز شناور تورم را افزایش می دهد.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه تصریح کرده اند، نرخ ارز باید ثابت باشد، گفت: اما این موضوع در مجلس و دولت مخالفانی دارد و معتقد به آزادسازی نرخ ارز هستند.

جبرائیلی ادامه داد: مردم باید از کاندیداها در این موارد سوال کنند ، آنان در خصوص ارز حاصل از صادرات چه تفکری داشته و آیا معتقدند نرخ ارز مربوط به خود صادر کننده بوده و هر جایی دوست دارند، می توانند هزینه کنند یا اینکه معتقدند ارز جزو منابع عمومی و باید توسط حاکمیت به مصارف اولویت دار کشور برسد.

وی افزود: برخی معتقدند ارز صادر شده متعلق به خود فرد است و هر کاری می خواهد می تواند با آن انجام دهد و اگر دوباره این تفکر حاکم باشد باز هم باید منتظر افزایش قیمت دلار باشید.

جبرائیلی با اشاره به اینکه ارز دولتی ۳۷ هزار ریالی به ۴۰۰ هزار ریال رسیده است، اظهار داشت: این انحصار و دستور در حال افزایش نرخ ارز و البته منافع و فساد سنگینی در این زمینه نهفته است.

وی گفت: تمام اقلام وارداتی با افزایش قیمت نفت گران و نیاز ما به ارز ۲ برابر و دولت مجبور شد ارز ۲۵۰ هزار ریال را خرید و برای تهیه پنج قلم کالا به ۴۲۰ هزار ریال بفروشد تا سفره مردم آسیب نبیند.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: چرا به انحصارگر اجازه می دهید دستوری نرخ ارز را تعیین کنند، این به ابتذال کشاندن مفهوم عدالت و جنایت در حق مردم است که با ایجاد کاخ نشین ها کار ندارید و بعد به دنبال گران سازی بنزین و گاز هستید.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حفظ سرمایه اجتماعی نظام اظهار داشت: مجلس آینده باید تلاش کند قوانین را در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و با رعایت اصل عدالت تصویب کند.

جبرائیلی با بیان اینکه ملت ایران صاحب نفت است، افزود: قیمت نفت اگر امروز گران شود باید آب معدنی و غذا و سایر کالاها را گران بخریم ، چراکه قیمت ها وابسته به قیمت جهانی شده است.

وی یادآور شد: بانک خصوصی نباید حق خلق پول داشته و بانک ها نباید تصمیم گیرنده پرداخت تسهیلات باشند.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نمایندگان در مجلس باید بیشترین قدرت را در تجزیه و تحلیل مباحث اقتصادی داشته و مردم تلاش کنند افرادی را برگزینند که در این حوزه به معنای واقعی کارشناس باشند.

جبرائیلی تاکید کرد: این مسائل تخصصی اقتصاد نیست بلکه این مسائل کشورداری است و مقام سیاسی شان کشورداری دارد و نباید کارشناسان بر آنها مسلط شوند.

وی گفت: نگاه فرابخشی و سیستمی شان سیاستمدار است اما متاسفانه به حدی قد سیاستمداران کوتاه شده که کارشناسان بر آنان مسلط و این وضعیت را ایجاد کرده اند ، سیاستمدار باید نگاه فرابخشی و چند بعدی داشته باشد.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: معادن در ایران خصوصی سازی شده و افرادی در حال کسب درآمد و برداشت معادن به نفع خودشان هستند ، در حالیکه معادن از منابع عمومی مردم است ، این تفکر حامیانی دارد و در مجلس قانون برای آنها تصویب می شود.

جبرائیلی ادامه داد: داوطلبان پر هزینه و زرق و برق دار نماینده واقعی مردم نیستند ، بلکه نماینده جریان سرمایه داری بوده تا از منافع آنان دفاع کنند، بسیار غم انگیز است که جریان سرمایه داری پول خرج می‌کند تا کاندیدای آنها از محرومین رای گرفته تا به نفع خودش استفاده کند.

وی افزود: مردم نباید فریب زرق و برق کاندیداها را بخورند، چرا که آنان از رای شما به نفع خودشان استفاده خواهند کرد.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: قیمت تمام اقلام مصرفی در کشور جهانی شده فقط بنزین، گاز و برق مانده که تلاش می کنند جهانی سازی شوند.

جبرائیلی ادامه داد: جریان سرمایه داری اول مردم را راضی می کنند ، بعد جنایت می کنند و طی این سال ها نه تنها تولید بلکه دولت هم آسیب دیده است.

وی در پایان گفت:خودمان باید تحول را رقم بزنیم ، نئولیبرالیسم همزاد پوپولیسم است، وعده بهشت می دهند ، ولی مردم را جهنم می برند ، با شیادهایی طرف هستیم که پول، رسانه، زور داشته و می خواهند مردم را فریب دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha