شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نوانمایش «تا یک قدمی»

حوزه/ نوانمایش «تا یک قدمی» با موضوع مهدویت در تالار سوره حوزه هنری، ۱۰ و ۱۱ اسفندماه به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نوانمایش «تا یک قدمی» نوشته مسعود اسماعیلی و کارگردانی کوروش محمدی که مربی پایه ششم دبستان قرآنی اندیشه صفا، کاری از دانش‌آموزان این مدرسه با همکاری حوزه هنری کودک و نوجوان ۱۰ و ۱۱ اسفندماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تالار سوره حوزه هنری روی صحنه خواهد رفت.

کوروش محمدی درباره این اجرا گفت: دبستان قرآنی اندیشه صفا در راستای اهداف تربیتی و فرهنگی که داشته از نوانمایش به عنوان یکی از بهترین بسترهایی که می‌توان به بحث امام زمان (عج) و مهدویت پرداخت، استفاده کرده است. این مدرسه با نوانمایش سعی دارد بحث مهدویت را برای مخاطبان خود تشریح کند و به همین بهانه هم دانش‌آموزان پایه ششم هر ساله نوانمایشی را آماده اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال این گروه، متشکل از ۳۸ نفر در بخش سرود است که در کنار ۸ بازیگر روی صحنه حضور خواهند داشت، اظهار کرد: مسعود اسماعیلی متن این نمایش را چند سال پیش به نگارش درآورده و ما با توجه به اینکه می‌خواستیم مسائل و علت غیبت امام زمان (عج) را تشریح کنیم این متن را برای اجرا انتخاب کردیم.

کارگردان نوانمایش «تا یک قدمی» ادامه داد: در انتخاب داستان سعی شده متنی انتخاب شود که به روحیه نوجوانان نزدیک باشد تا افراد بتوانند با بازی‌ها و شعرها و سرودها با اثر ارتباط برقرار کنند.

وی درباره مضمون این اجرا بیان کرد: امسال نمایشنامه نسبت به اجراهای سال گذشته، متن این نمایشنامه قوی‌تر است و به ماجرای عطاری می‌پردازد که شیفته دیدار امام زمان (عج) است. او در این مسیر با مسائلی درگیر می‌شود که قطعا برای مخاطب دیدنی است.

کارگردانی نوانمایش «تا یک قدمی» با اشاره به اینکه این اثر طی دو ماه و نیم تمرین آماده اجرا شده است، تشریح کرد: صحنه نمایش از سه بخش تشکیل شده که یک صحنه به فضای عطاری اختصاص دارد که شخصیت داستان در آنجا کار کرده و با مردم صحبت می‌کند. صحنه دیگر فضای دریا را به مخاطب نشان می‌دهد که عطار برای دیدن امام زمان (عج) از مسیر دریا می‌گذرد و صحنه آخر هم خیمه امام زمان است که بخشی از تئاتر در کنار این خیمه رخ می‌دهد.

وی افزود: روی صحنه نمایش اجراگران بخش نوا در سه ردیف حضور داشته و بدون استفاده از ادوات موسیقی به اجرا خواهند پرداخت.

محمدی در معرفی این گروه اجرایی گفت: مسئول تبلیغات امیر حمیدیان، مسئول پشتیبانی و اجرا مهدی ایرانیان، طراح صدا امیر جمالی، طراح صحنه جان‌نثار و مسئول فنی اثر و خوش‌طینت هستند. نوانمایش «تا یک قدمی» ۱۰ و ۱۱ اسفندماه ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه در تالار سوره حوزه هنری اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به بخش تئاتر سایت گیشه ۷ به نشانی https://zil.ink/tayekghadami مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha