دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علامتی

حوزه / مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گفت: دشمن صهیونیستی این بار با نسل‌کشی وحشتناک، کودکان و زنان را به شهادت می‌رساند این جشنواره تلاش می‌کند در قالب بخش «فلسطین سرزمین مقدس» گوشه‌ای از جنایات رخ‌داده در غزه را به گوش مردم جهان برساند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران امروز ۸ اسفند برگزار شد.

در این جلسه حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محمدرضا کریمی صارمی دبیر جشنواره حضور داشتند.

در ابتدای جلسه علامتی گفت: مردم ایران به‌ زودی حماسه‌ای دیگر رقم خواهند زد. آن حماسه حضور آن‌ها در انتخابات است. انتخابات امری واجب است که به همه ما اجازه انتخاب می‌دهد و بر پایه منطق و عقلانیت است.پویانمایی عرصه‌ای است که به بچه‌ها این اجازه را می‌دهد که دنیا و واقعیت‌های آن را به ‌صورت قابل‌ فهم مشاهده کنند. خوشبختانه کشور ما در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته است به‌نحوی‌ که فیلمی چون «بچه زرنگ» که محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانست مخاطب میلیونی داشته باشد. البته از معنا غافل نشده‌ایم. این امر را در فیلم «بچه زرنگ» به ‌خوبی می‌بینیم.

علامتی با بیان اینکه یکی دیگر از کارکردهای جشنواره شناسایی استعدادهای نسل جوان است، گفت: به‌ همت این جشنواره تلاش می‌کنیم رویدادهایی را که امکان دیده شدن ندارند بتوانند ارزش‌های خود را به نمایش بگذارند. این جشنواره از فناوری‌های جدید غافل نیست و نیز از هوش مصنوعی در جشنواره بهره برده شده است. همچنین، ۷۲ کشور در این رویداد سینمایی حضور یافتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جنایات رخ‌داده در غزه اشاره و بیان کرد: متأسفانه امسال برگزاری این رویداد مصادف شد با جنایاتی که در غزه در حال رخ دادن است. دشمن صهیونیستی این بار با نسل‌کشی وحشتناک، کودکان و زنان را به شهادت می‌رساند این جشنواره تلاش می‌کند در قالب بخش «فلسطین سرزمین مقدس» گوشه‌ای از جنایات رخ‌داده در غزه را به گوش مردم جهان برساند.

مدیرعامل کانون درباره تولیدات دینی جشنواره نیز بیان کرد: تلاش می‌کنیم در حوزه آثار دینی بالاترین کیفیت را داشته باشیم و از شعارگویی پرهیز کنیم، زیرا این روش هیچ‌گاه به سرمنزل مقصود نخواهد رسید. در این راستا تمامی کارهای کانون پرورش وامدار مفاهیم دینی هستند. درباره جریان‌سازی اقدامات کانون باید بگویم که این مرکز باعث شده تا از سال گذشته جایزه بخش پویانمایی در جشنواره فیلم فجر داشته باشیم.

در ادامه جلسه کریمی صارمی در سخنانی تصریح کرد: این رویداد از ۱۳ الی ۱۷ اسفندماه در چهار بخش؛ مسابقه، خارج از مسابقه، نمایش ویژه و چشم‌انداز برگزار خواهد شد. آثار متقاضی شرکت در بخش مسابقه ایران باید پس از سال ۱۳۹۹ تولید شده و در دوره‌های پیشین جشنواره شرکت نکرده باشد. هیئت داوری این بخش متشکل از سه عضو از هنرمندان و کارشناسان پویانمایی هستند. آثار خارجی شرکت‌کننده نیز باید از ژانویه ۲۰۱۹ به بعد تولید شده و در دوره‌های پیشین جشنواره نیز شرکت نکرده باشند. درباره قسمت خارج از مسابقه هم باید بگویم آثار این بخش به سه دلیل؛ عدم مطابقت با مقررات بخش مسابقه، عضویت کارگردان یا تهیه‌کننده در هیئت داوری و تکمیل شدن ظرفیت مورد نظر در این قسمت به نمایش درآمدند.

وی ادامه داد: این قسمت به شیوه غیررقابتی و به‌منظور فراهم‌آوری عرصه‌ای پویا برای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی آثار ایرانی در قیاس با آثار سایر کشورها شکل‌گرفته است. همچنین گزیده‌ای از آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی و مروری بر آثار یک مکتب یا سبک ویژه از مواردی است که در این بخش به نمایش گذاشته خواهد شد. نمایش آثار بخش چشم‌انداز با تأکید بر جنبه‌های آموزشی و اطلاعاتی به شیوه غیررقابتی و گزینش میان تولیدات کشورهای مختلف صورت می‌پذیرد.

کریمی صارمی در پایان اعلام کرد: در دو بخش ایران و بین‌الملل ۱۵۵۸ اثر به دبیرخانه ارسال شدند و ۳۳۴ اثر به بخش مسابقه راه‌ یافته‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha