دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مصاحبه با مهتا صانعی

پژوهشگر سواد رسانه تصریح کرد: از جمله شاخص های مهم کاندیدای اصلح، برخورداری از روحیه انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم است.

مهتا صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که تعمق و دقت در بیانات و رهنمودهای امامین انقلاب به ما شاخصه های خوبی جهت شناخت و تبلیغ کاندیداهای اصلح ارایه می دهد، اظهار داشت: در اندک روزهای باقیمانده تا برگزاری انتخابات، لیست های مختلفی از سوی احزاب و جریان های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی عرضه شده و می شود که باید برای بحث انتخاب کاندیدای اصلح بیش از هر چیزی به رهنمودهای و بیانات امام و رهبری در این عرصه توجه کنیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۲۹ بهمن ماه و در دیدار مردم استان آذربایجان شرقی بر لزوم انتخاب نامزدهای اصلح از سوی مردم تاکید کردند و با اشاره به این که هرکس از فیلتر شورای نگهبان عبور می کند صالح است، انتخاب صالح ترین را وظیفه هر فرد شرکت کننده در انتخابات دانستند.

وی گفت: تعهد و تخصص، کارآمدی و شایستگی، رعایت تقوا و اخلاق انتخاباتی، آشنا بودن با درد و مشکلات مردم و داشتن روحیه انقلابی و جهادی برای حل مشکلات کشور از جمله مهم ترین شاخصه ها و مؤلفه هایی است که در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص افراد اصلح مطرح است.

این فعال رسانه ای همچنین افزود: التزام به اسلام و شریعت ناب محمدی(ص) و نیز دغدغه مندی نسبت به اجرای احکام اسلامی از جمله شاخصه هایی است که به خصوص در کلام و رهنمود حضرت امام (ره) جایگاه ویژه ای دارد و مهم است که نماینده مجلس در ساختار جمهوری اسلامی، دغدغه دین و حاکمیت ارزش های الهی را داشته باشد.

وی گفت: بر اساس رهنمودهای و بیانات مقام معظم رهبری، عدم گرایش به دشمنان، عدم تمایل به دنیا و مادیات و دوری از جناح گرایی و حزب بازی به شکل مذموم آن از دیگر مؤلفه های کاندیدای اصلح به شمار می رود که باید به این موارد سلامت اخلاقی و اعتقادی را نیز افزود، کما این که حضرت آقا، در جایی تأکید می کنند که رکن اصلی برای یک نماینده تدین است

صانعی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خویش نیز تأکید می کنند "بی دینی و بی تقوایی هرجا باشد، انسان را آسیب پذیر می کند. اگر در جای حسّاس باشد، آسیب پذیری آن بسیار گران تمام خواهد شد"

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha